تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
فلاحت پیشه خبر داد:

مدعی العموم از بانیان مسکن مهر شکایت کرد

گزارش های رسیده از مناطق زلزله زده غرب کشور، نشان از تخریب گسترده منازل نوساز در این مناطق دارد؛ ساختمان هایی که در این ده سال اخیر و با مهندسی مدرن ساخته شده اند.
رویداد۲۴- گزارش های رسیده از مناطق زلزله زده غرب کشور، نشان از تخریب گسترده منازل نوساز در این مناطق دارد؛ ساختمان هایی که در این ده سال اخیر و با مهندسی مدرن ساخته شده اند.

مجتمع های مسکن مهر، بخش انبوهی از ویرانی ها را تشکیل می دهد که در زمان دولت قبل ساخته شد؛ اما با این حال، برخی از هواداران دولت قبل، مسکن مهر را از اقدامات مؤثر آن دولت ها دانسته و همچنان خواستار ادامه راه دولت نهم و دهم در دوره روحانی هستند.

با این حال، متأسفانه کیفیت پایین مصالح به کار رفته در ساخت منازل مسکن مهر، موجب شده که این ابنیه ها با کوچکترین لرزش فرو بریزند و خسارات بسیاری به این ساختمان ها و ساکنان آنها وارد شود. این در حالی است که پیش از این، کارشناسان بسیاری به نوع معماری و ساخت ساختمان های مسکن مهر و حتی ساختمان های خصوصی که توسط بساز و بفروش ها ساخته می شود، معترض بودند. 

 
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با «تابناک» درباره حادثه رخ داده در کرمانشاه و همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص زلزله زده ها اظهار داشت: خوشبختانه پس از تشکیل جلسه بحران در منطقه بسیاری از مشکلات، از جمله کمک های اولیه حل شد؛ اما به دلیل آنکه عمق فاجعه زیاد است، برخی از مشکلات همچنان وجود دارد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: مشکل کنونی، بیمارستان های صحرایی هستند که البته در حال احداث هستند و تنها بحثی که الان وجود دارد، ارزیابی خسارات به بار آمده و ساخت مسکن برای آسیب دیدگان است، اینجا زمستان های سردی دارد و مردم نمی توانند این فصل را در چادر زندگی کنند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: روز گذشته، وزیر کشور گفت: دولت عزم جدی برای این کار دارد. امروز هم رئیس جمهور به منطقه آمده و گفته که دولت حداکثر توان خود را خواهد گذاشت تا مشکل سرپناه مردم حل شود.
 
این نماینده مجلس در خصوص خسارات وارده گفت: شرایط سر پل ذهاب بسیار ویژه است و ویرانی های بسیاری به بار آورده است؛ اما در شهرهای دیگر، برخی از ساختمان های دولتی، مساکن مهر و بیمارستان های دولتی تخریب شده اند که بسیار نارحت کننده است.

فلاحت پیشه افزود: هم اکنون کارشناسان فنی، در منطقه مستقرند و مشکلات را ارزیابی می کنند. مدعی العموم هم وارد قضیه شده و شکایت خود را به قوه قضاییه اعلام کرده است تا موضوع پیگرد قانونی و مشخص شود ایراد کار کجا و خیانت از سوی چه کسی بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بیمارستان قدیمی اسلام آباد با سی سال قدمت، همچنان پابرجاست و خسارت چندانی ندیده است؛ اما بیمارستان جدید که چند ماه پیش افتتاح شده، ویران شده است. درمورد مسکن مهر هم وضع به همین شکل است و به همین دلیل، مدعی العموم از دست اندرکاران ساخت این واحدها شکایت کرده است.
 
 
 نماینده اسلام آباد گفت: فرو ریختن بیمارستان تازه ساخته شده در اسلام آباد غرب، باعث شده تا این بیمارستان به کلی تخلیه و تنها حدود 200 بیمار توسط پرسنل این بیمارستان به داخل حیات منتقل شود. هم اکنون و در این سرما، این بیماران مداوای اولیه می شوند و البته برخی را نیز به مراکز دیگری اعزام کردند.

این نماینده مجلس درباره اختصاص بودجه به این موضوع نیز گفت: در کمیته بحران، تصمیم گرفته شد که از دو محل برای این منطقه بودجه در نظر گرفته شود؛ یک بودجه از محل حوادث و سوانح که در اختیار خود رئیس جمهور است و دیگری ردیفی اختصاصی در بودجه سنواتی سال آینده تحت عنوان ردیف بودجه بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه.

وی همچنین درباره برآوردهای انجام شده گفت: چیزی که تا کنون برآورد شده و بر اساس آمار اولیه، تا این لحظه چیزی حدود 1000 میلیارد تومان نیاز است نا ابنیه و ساختمان هایی که آسیب دیده اند بازسازی شوند؛ البته این آمارها ابتدایی است و باید صبر کنیم تا خسارت نهایی اعلام شود.
منبع: تابناک
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان