تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
این خبر تکمیل می شود/

۴۳۲ کشته و ۹۳۸۸ مجروح/ پس لرزها همچنان ادامه دارد

کمک‎رسانی به آسیب‎دیدگان در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه با مشارکت دستگاه‎های امدادی و خدمات‎رسان و همچنین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتش از زمان وقوع حادثه تا این لحظه همچنان ادامه دارد.
رویداد۲۴-شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 10صبح چهارشنبه در استان کرمانشاه ۴۳۲ کشته و ۹۳۸۸ مصدوم است و رئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی و کمک رسانی روز گذشته در منطقه زلزله زده حاضر شدند و بسیاری از مسئولان کشوری همچنان در منطقه حضور دارند.

به دنبال وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.

رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد .

دکتر روحانی همچنین صبح دوشنبه معاون اول خود را مامور رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان کرد و به وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حضور در منطقه حادثه دیده دستور داد.

وی هم اینک برای دیدار با مردم، همدردی با آسیب دیدگان و بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه است.

کمک‎رسانی به آسیب‎دیدگان در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه با مشارکت دستگاه‎های امدادی و خدمات‎رسان و همچنین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتش از زمان وقوع حادثه تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

چندین مقام کشوری و لشکری از جمله وزیران کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه قائم مقام این وزارتخانه، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و فرمانده کل ارتش با هدف همدردی با مردم، برنامه ریزی خدمات، بررسی نیازمندی ها و نظارت بر کمک رسانی ها در این مناطق زلزله حضور دارند.

استانداران و نمایندگان ولی فقیه در استانها با پیامهای تسلیتی برای بازماندگان آرزوی صبر کردند و کمک های امدادی از استانها نیز به مناطق زلزله زده همچنان در حال ارسال است.

مسئولان برخی کشورها نیز به رییس جمهوری و ملت ایران جان باختن جمعی از هموطنانمان را تسلیت گفتند.

مسئولان کشوری نیز ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، در بخش های مختلف اعم از بیمه تامین اجتماعی، خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی، گازرسانی،آوار برداری ، تعداد جانباختگان و مصدومان، وضعیت سوخت رسانی به مناطق زلزله زده و ... اقدامات لازم را انجام دادند که اخبار آن از ساعت 9صبح روز دوشنبه تا این لحظه به شرح ذیل است:

چهارشنبه 24 آبان

**11:50 
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از ساخت مراکز درمانی در منطقه زلزله زده غرب کشور (کرمانشاه) در آینده ای نزدیک خبر داد.

**11:48
وزیر کشور: در مناطق زلزله زده هیچ مشکل امنیتی و انتظامی وجود ندارد و تمامی دستگاه ها برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان تلاش می کنند.

**11:43 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی :هر گونه کمک های نقدی و غیر نقدی به منظور کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در هر حوزه ای باید از طریق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های معتبر و واقعی( چون هلال احمر) اعلام شود و مردم در کمک به زلزله زدگان مراقب کلاهبرداران باشند.

**11:38
کارکنان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اختصاص یک روز از حقوق خود به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، همدردی خود را با مردم زلزله زده غرب کشور اعلام کردند.

**11:34 
سرپرست اورژانس کشور : بیش از هفت هزار مصدوم زلزله طی 20 ساعت به کرمانشاه منتقل شدند، 8400 عمل جراحی، از جمله 100 پیوند عضو برای زلزله زدگان انجام شد.

**11:23
در 24 ساعت گذشته یک محموله بزرگ کمک های جنسی، اقلام ضروری و غیر نقدی مردم مریوان به مناطق زلزله دیده در غرب استان کرمانشاه ارسال شد.

**11:20
پتو، لباس گرم و موادغذایی نیاز زلزله زدگان است

**11:11
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از برپایی پایگاه جمع آوری کمک‌های دانش آموزی به زلزله‌ زدگان غرب کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

**10:58 
جمعی از ملی پوشان و اعضای تیم های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان، صبح امروز(چهارشنبه) برای دلجویی و تقدیم کمک های صورت گرفته توسط خانواده کشتی، راهی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شدند.

**10:55 
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه: بنا به آمار تقریبی حدود 11 تا 12 هزار واحد روستایی و نیز حدود چهار هزار و 500 واحد شهری 100 درصد تخریب شده و برای شروع آواربرداری لازم است فرم مربوطه توسط مالک تکمیل و خودش نیز حین عملیات حضور داشته داشته باشد.

**10:50 
پیام تسلیت 'کیم یونگ نام' رئیس پرزیدیوم* مجمع عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی به رئیس جمهوری اسلامی ایران و خانواده های زلزله زده

**10:49 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فیلمی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: همه ارتباطات در مناطق زلزله زده از روز گذشته (سه شنبه) به حالت طبیعی بازگشت.

**10:46
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر از وصل شدن برقِ کل شهر «سرپل ذهاب» خبر داد و گفت: از امروز (چهارشنبه) تمرکز گروه های عملیاتی برای رفع مشکل برق روستاها خواهد بود.

**10:43 
جانشین ستاد بحران استان کرمانشاه با اعلام اینکه عملیات آواربرداری اولیه مناطق زلزله زده استان به پایان رسید، گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون 432 تن براثر زلزله جان باخته اند و 9388 تن مصدوم شده اند.

**10:35 
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه: تاکنون 17 اکیپ دامپزشکی نسبت به دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده به مناطق رلزله زده اعزام شده اند.

**10:31 
مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال وقوع زلزله اخیر در سرپل ذهاب پرونده 75 بیمه گذار این شهر برآورد خسارت شد، گفت: از مجموع این تعداد پرونده، 10 میلیارد ریال به خسارت دیدگان زلزله سرپل ذهاب پرداخت شد.

**10:21  
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع انواع کنسرو، آب معدنی و نان بسته ای بین زلزله زدگان با همکاری خیرین و دستگاه های اجرایی مختلف خبر داد.

**9:54 
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه :44 مدرسه در پنج شهرستان استان تخریب و غیرقابل استفاده شده است.

**9:50  
وزارت خزانه داری آمریکا از طریق 'دفتر کنترل دارایی های خارجی' خود موسوم به (OFAC) و در پی وقوع زمین لرزه در غرب ایران، راه کارهایی را برای ارسال کمک های بشردوستانه آمریکا به ایران باتوجه به وجود تحریم های تجاری موجود را ارائه کرد.

**9:42 
پزشکی قانونی اسامی 353 جانباخته زلزله کرمانشاه را اعلام کرد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت آمار مصدومان 9 هزار و 388 نفر اعلام شده است.

**9:41
مدیرکل بیمه های آتش سوزی بیمه ایران: بیمه ایران برای جبران خسارت های وارد شده به آسیب دیدگان شهرستان سرپل ذهاب با 50 درصد تخفیف اموال آنها را بیمه می کند.

**9:35
قائم مقام شهردار کرمانشاه از ارسال پنج هزار و 610 تخته پتو و چادر مسافرتی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: از این مقدار 5400 تخته پتو و 210 تخته نیز چادر مسافرتی بوده است.

**9:23 
معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به 9388 نفر رسید و تاکنون 1303 عمل جراحی برای نجات مصدومان انجام شده است.

**9:27 
برغم انتشار برخی مطالب و شایعات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر فعالیت نامنظم جایگاههای عرضه توزیع سوخت و مشکل در زمینه تامین و توزیع سوخت خودروها(بنزین و گاز) در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه،بر اساس مشاهدا خبرنگاران ایرنا در منطقه هیچگونه مشکلی در روند فعالیت این جایگاهها و توزیع سوخت دراین مناطق وجود ندارد.

**9:13
وزیر راه و شهرسازی به رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ماموریت داد تا ضمن ارزیابی ابعاد زلزله، آسیب به ساختمان‌های جدیدالاحداث و به ویژه ساختمان‌های مسکن مهر و خسارات وارده را بررسی و نتیجه را گزارش کنند.

** 9:17 
گزارش وزیر کشور در مورد وقوع زلزله و وضعیت مناطق زلزله زده در استان های غربی کشور و رسیدگی به سوال جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب از وزیر امورخارجه در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

** 4:56
زمین‌لرزه 3.6ریشتری بامداد چهارشنبه در ساعت چهار و 14 دقیقه و 18ثانیه در6کیلومتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه رخ داد.

** 3:48
دیوار تحریم ظالمانه در برابر کمک ایرانیان مقیم آمریکا به زلزله زدگان

** 2:25
یک دقیقه سکوت در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره فیلم براتیسلاوا به یاد قربانیان زلزله غرب ایران

** 0:21
استاندار همدان گفت: اکنون چند تیم پزشکی، تیم فنی آبفای استان و تیم امدادی هلال احمر همدان در استان کرمانشاه به امدادرسانی و ارائه خدمات مشغول هستند و امدادرسانی استان بنا به اعلام نیاز استان کرمانشاه ادامه دارد

** 0:05
روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه دیدار روسای سه قوه با رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش همه دستگاهها در عملیات امداد و نجات و رسیدگی به حال مجروحان و بازماندگان حادثه، گفت: این حادثه برای ما یک امتحان و آزمایش است و از همه دستگاههایی که تلاش کرده و می‌کنند از جمله نیروهای مسلح که بسیار خوب وارد عمل شدند، تشکر می‌کنم

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان