تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶
غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد:

بازگشت «ناطق‎نوری» چه کسانی را نگران می‌کند؟

غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‎ها گفت: آقای ناطق نوری در سخنرانی و مصاحبه‌ها نقدهای خود را صریحاً اعلام می‌کند، بنابراین این شیوه با نگاه‌های رسمی اصولگرایان خصوصا برخی از جناح‌های مطرح آن‌ها هماهنگ و همخوان نیست.
رویداد۲۴-غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‎ها گفت: آقای ناطق نوری در سخنرانی و مصاحبه‌ها نقدهای خود را صریحاً اعلام می‌کند، بنابراین این شیوه با نگاه‌های رسمی اصولگرایان خصوصا برخی از جناح‌های مطرح آن‌ها هماهنگ و همخوان نیست. 

محمدرضا باهنر در روزهای ابتدایی آبان ماه دریک نشست خبری با رسانه‌ها درباره آینده فعالیت سیاسی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری اظهار کرد که «من همواره در محافل خصوصی و از طریق رسانه‌ها از آقای ناطق خواسته‌ام که به فعالیت‌های سیاسی بازگردند البته بعضی‌ها احتیاط می‌کنند و می‌گویند به شرطی که ایشان به نفع اصولگراها کار کنند، بازگردند اما من این مسئله را قبول ندارم. خاستگاه آقای ناطق اصولگرایی است و جناح‌ها هرقدر که لیاقت داشته باشند از حضور ایشان استفاده می‌کنند.»

محمدرضا باهنر تنها اصولگرایی است که این روزها چنین شفاف درباره دعوت از ناطق نوری صحبت به میان می‌آورد و حتی برخی از فعالان سیاسی در این طیف سیاسی نشان می‌دهند که تمایلی به محقق شدن این امر ندارند.

حمید ترقی از اعضای حزب موتلفه در این رابطه به روزنامه اعتماد گفته است: «آقاي ناطق نوري اگر بخواهد در رابطه با انتخابات ورود كند بايد اعلام رسمي كند، اينكه ديگران اظهارنظر كنند، نظر ايشان را نمي‌رساند. آقاي ناطق نوری هيچ تغيير موضعي نسبت به چند سال قبل نداشته است كه چنين بحث‌هايي مطرح شود. اين نوع بحث‌ها را خبرنگاران و اصلاح‌طلبان مطرح مي‌كنند بحثي بين اصولگرايان در اين رابطه تابه‌حال نشده است.»

علی‌اکبر ناطق نوری پس‌ازآنکه اتهام فساد مالی توسط محمود احمدی‌نژاد به او وارد شد و هیچ‌یک از همراهان سیاسی او حاضر به دفاع از این لیدر جریان اصولگرا نشد، از سیاست کنار کشید و تا به امروز هیچ نشانه‌ای از تمایلش برای ورود مجدد دیده نمی‌شود. البته در این رابطه اصولگرایان برخلاف اصلاح‌طلبان که همواره از حضور چهره‌های عاقل‌تر رقیب بدون در نظر گرفتن خط‌مشی سیاسی استقبال کرده‌اند در ظاهر چندان هم بازگشت او را خواهان نیستند.

غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‎ها در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره علت عدم علاقه اصولگرایان بابت بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاسی گفت: آقای ناطق نوری باوجودآنکه دارای خاستگاه اصولگرایی است، اما نسبت به برخی از بدی‌هایی که در جامعه صورت گرفته بود، انتقاد داشت. ناطق نوری چنین رویه‌هایی را نه برای وحدت ملی مناسب می‌دانست و نه در اصول و چهارچوب‌های جمهوری اسلامی جای می‌داد.

وی در ادامه اضافه کرد: آقای ناطق نوری در سخنرانی و مصاحبه‌ها نقدهای خود را صریحاً اعلام می‌کند، بنابراین این شیوه با نگاه‌های رسمی اصولگرایان خصوصابرخی از جناح‌های مطرح آن‌ها هماهنگ و همخوان نیست. ناطق نوری در اظهارات خود تلاش می‌کند تا فراتر از جریانات سیاسی موضع‌گیری به عمل آورد و در موقعیتی قرارگرفته که انتظار از او فراتر از موضع اصولگرایی است.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‎ها در این رابطه اظهار داشت: مسائل مطرح‌شده، سبب شد تا بخش مهمی از اصولگرایان نسبت به او منتقد باشند و با توجه به موقعیتی که در بین افکار عمومی، سابقه و نقشی که در انقلاب داشته و وزن او در جریانات سیاسی، تمایلی به بازگشت او نداشته باشند.

ظریفیان در این خصوص بیان کرد: البته آقای باهنر نسبت به برخی از هم طیفی خود موضع متفاوتی دارد زیرا دارای یک نگاه جدی و استراتژیک تری در کشوراست و نبود حضور امثال ناطق نوری را برای جامعه سیاسی یک کمبود جدی می‌بیند، ولی سایر اصولگراها شاید از نوع رویه‌ها و حتی برخورد او با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ناراضی باشند و حضور او را برای جریان خود خیلی مناسب نبینند.

وی در رابطه با نیاز حضور ناطق نوری در عرصه سیاست توضیح داد: حضور نیروی موثرکه نگاه معتدل‌تری نسبت به عرصه سیاست داشته باشد، کمک می‌کند تا در میان جناح‌ها گفت‌وگو بیشتری صورت گیرد و نگاه کلان و استراتژیک تری به مسائل جامعه پیدا شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‎ها تصریح کرد: بسیاری از رویه‌ها سبب شد تا نسل چهارم کشور از عرصه سیاست فاصله گیرد درواقع وجود چنین نگاهی این فاصله نسلی را با نگاه دقیق‌تری برمی‌کند، ورود این افراد به عرصه سیاست هم به تلطیف آن و هم به گفت‌وگو جدی‌تر بین جریانات اصیل کشور منجر خواهد شد و یک نوع توازن با اطمینان تری را در جامعه کشور ایجاد می‌کند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان