تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

دشمنان هر نقشه‌ای علیه ما اجرا کردند، قوی‌تر شدیم/ دولت، هلال احمر، ارتش و سپاه در زلزله مجاهدانه عمل کردند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: دشمنان ما با جنگ، ایجاد آشوب، مجهز کردن گروهک‌ها، ترور و همه جور نقشه‌ها را علیه ما اجرا کردند و هر چه کردند ما قوی‌تر شدیم و آنها ضعیف‌تر شدند ما پیش رفتیم و آنها پس رفتند.

رویداد۲۴-خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: دشمنان ما با جنگ، ایجاد آشوب، مجهز کردن گروهک‌ها، ترور و همه جور نقشه‌ها را علیه ما اجرا کردند و هر چه کردند ما قوی‌تر شدیم و آنها ضعیف‌تر شدند ما پیش رفتیم و آنها پس رفتند.حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به متلاشی شدن پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق گفت: یکی از مهمترین مسائل امیدوارکننده که این روزها اتفاق افتاد و نشانه استمرار لطف خدا و نصرت الهی است، متلاشی شدن شجره خبیثه داعش بود که در واقع شکست ذلت‌بار مادر ناپاک آن یعنی صهیونیست بین‌الملل استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی است. عجب بدتخمی  در رحم عربستان و مزدوران دیگرشان کاشتند و عجب ثمری بود که در عالم بشریت ایجاد تشویش، ناآرامی و ناامنی کرد.

ایران نشان داد کارهای نشدنی با ولایتمداری شدنی است

وی با اشاره توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران و جهان اسلام اظهار داشت: خواب‌های زیادی برای جهان اسلام و انقلاب دیده بودند. خدا در ایران انقلاب کرد و پرچم بیداری اسلامی را در دست یک دین‌شناس دین‌دار ولی‌فقیه به عنوان نایب منجی نهایی عالم داد و ایران نشان داد کارهای نشدنی با ولایتمداری، انسجام و جهاد شدنی است.

مشاور رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در انقلاب اسلامی سحر و جادو شکسته شد و قدرتی که جهان عرب شش روز نتوانست در مقابل آن بایستد جمعیت کمی در جنوب لبنان با الهام از ولایت و با جهاد و شهادت شکست توأم با ذلت بر این جرثومه تکبر، شرارت و خباثت وارد کرد که طعم تلخ آن استکبار را نیز تحت تأثیر قرار داد و برای آنها فراموش نشدنی بود.

دشمنان هر کاری علیه ما کردند، قوی‌تر شدیم

صدیقی با اشاره به شکست‌های رژیم صیهونیستی در غزه تصریح کرد: در مسئله غزه عربیت نبود بلکه جهاد بود، حرکت درست هدایت شده با علم و تقوا بود. وقتی دیدند نقشه‌های دیرینه‌شان نقش بر آب می‌شود توطئه‌های متعددی را در دستورکار دادند که به فضل الهی این توطئه‌ها نیز خنثی شد. اینها فکر می‌کنند با انقلاب اسلامی و ایران روبرو هستند و به همین خاطر، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی می‌کنند اما خبر ندارند ما نیستیم. همانگونه که انقلاب پیامبر (ص) ما را قدرت‌های عصر و ابوجهل‌ها نتوانستند قطع کنند. قطع رابطه و محاصره کردند و هر فشاری را آوردند تا را جلویش را بگیرند اما نتوانستند.

وی سردار سلیمانی را مالک اشتر زمان خواند و به نقل از وی خاطرنشان کرد: به تعبیر سردار سلیمانی هر فشاری ما دیدیم، دیدیم که این فشار مقدمه یک ولادت جدید است با یک فرزند نورانی جدیدی در این فشارها اسلام مواجه می‌شود و برکت بیشتری را در خود احساس می‌کند. دشمنان ما با جنگ، ایجاد آشوب، مجهز کردن گروهک‌ها، ترور و همه جور نقشه‌ها را علیه ما اجرا کردند و هر چه کردند ما قوی‌تر شدیم و آنها ضعیف‌تر شدند ما پیش رفتیم و آنها پس رفتند. 

دشمنان مجموع جنایات گذشته تاریخ بشر را در داعش خلاصه کردند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: نقشه شوم دیگری را که این‌ها در سر می‌پروراندند ایجاد یک شجره خبیثه ننگین دیگری بود که مجموع جنایات گذشته تاریخ بشر را در این کانون ظلم و بی‌رحمی خلاصه کردند و جمعیتی را تحت عنوان داعش با یک خلافت جعلی اسلامی رقم زدند و صدها هزار کیلومتر از سرزمین‌های دو کشور عراق و سوریه را غصب کردند، صد‌ها مسجد را تخریب کردند، از جوان فریب‌خورده را از خانواده‌هایشان جدا کردند و این بدبخت‌ها را علیه خود به کار گرفتند و انواع عملیات‌ها را انجام دادند.

صدیقی با اشاره به نامه سردار سلیمانی به رهبری ابراز داشت: نامه‌های که سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب نوشت هم تاریخ بود و هم فلسفه تاریخ بود، هم رمز پیروزی و شکست را در این نامه نورانی آورده بود. داعشی‌ها هر جنایتی را انجام دادند، کندن پوست‌انسان‌ها، سر بچه‌های معصوم را بریدند، آدم‌ها را سوزاندند و انواع جنایت‌های ناموسی را انجام دادند. زنان و دختران را به اسارت درآورده و بعد از تجاوز به عنوان برده فروختند. این جنایت‌ها را با چراغ سبز مادر و پدر پلیدشان انجام دادند. 

عوامل موثر در شکست داعش

وی در تشریح عوامل موثر در نابودی داعش بیان کرد: عامل نخست، رهبری توام با اخلاص و تاییدات غیبی رهبری رهبر نهضت جهانی مستضعفان، رهبر عزیز انقلابمان بود. دوم، مرجعیت عظیم عراق آیت‌الله العظمی سیستانی بود. سوم، فرماندهی بی‌بدیل، بی‌ریا، عاشقانه و عارفانه سردار سلیمانی بود. چهارم، ایمان، ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی جوانان رشید بسیجی ما بود الگو و اسوه جهانیان بسیجیان دلاور ایران هستند از سردار همدانی تا شهید حججی در یک خط جان‌شان را به دست گرفتند و بدون هیج ادعا و تشریفات اداری به آنجا رفتند.

مشاور رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: همینطور حشدالشعبی و بسیج مردمی سوریه و ارتش‌های عراق و سوریه و دولت‌های مقاوم این دو کشور و دولتمردان و مسئولان ما در این امر موثر بودند که در حد خود حمایت کردند.

صدیقی با اشاره به تصورهای امریکا یادآور شد: امریکایی که عراق را در مقابل ما قرار داده بود و فرزندان یک خانواده را به جنگ علیه یکدیگر قرار داده بود، امروز در یک صف واحدیم و جوانان ما در مقابل دشمن غدار ایستاده‌اند و این رویه‌ای است که آمدن امام عصر (عج) را نوید می‌دهد و می‌رود که امام زمان (عج) ان‌شاءالله تعالی در رأس امور حاکم بر جهان ببیند.

پیروزی از آن یمن است

وی با اشاره به هفته بسیج عنوان کرد: بسیج به معنای بصیریت،‌ اخلاص، اقدام به موقع و به اندازه، زینت نماز جماعت‌ها و مسجدها، بسیج یعنی اشداء الی‌الکفار و رحماء بینهم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات عربستان در یمن گفت: این جنایتکار مزدور و عیاش و قارون زمان یعنی حکومت سعودی همه چیز دارد، آمریکا و اروپا را دارد، پول و اسلحه دارد اما در این چند سال این همه جنایت و بی‌رحمی و قساوت را مرتکب شده اما چیزی به دست نیاورده است و پیروزی از آن یمن است زیرا که یمن بسیج خداست و ان‌شاءالله به همین زودی پیروز خواهد شد. 

دولت، هلال احمر، ارتش و سپاه در زلزله مجاهدانه عمل کردند

صدیقی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار داشت: زلزله مصیب بزرگی بود و جان صدها انسان را گرفت و جامعه ما را از ادامه حیاتشان محروم کرد. زلزله امتحان بزرگ خدا بود. بلا برای مومن امتحان است. حضور حضرت آقا نیز تسلیت برایشان بود. ایشان در کرمانشاه نکات خوبی را مطرح کردند. زلزله‌زدگان کاشانه خوب و گرمی داشتند اما الان در چادرها شرایط سختی دارند. در مسئله نجات، دولت، هلال احمر، ارتش و سپاه به فضل الهی مجاهدانه عمل کردند اما در مرحله امداد، کارهای زیادی داریم.

وی افزود: خانه‌های مناسب باید درست بشود. باید خانه‌های پیش‌ساخته و کانکس فراهم آورند. امروز این مردم همه نوع کمکی را می‌کنند ولی مدیریت واحدی می‌خواهد. در مقوله امداد، اورژانس و تیم‌‌های پزشکی نقش خوبی داشتند اما هنوز مشکلات زیاد است و مصیبت ادامه دارد. بچه‌ها زیر چادرها رنج می‌برند و بانوان توان این همه رنج و سرد را ندارند اما ان‌شاالله با مدیریت صحیح مشکلات حل شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان