تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛

مصلح، منجی سرخ‌ها / برد روحیه‎بخش آبی‌ها با دبل اسماعیلی

سرخ‌آبی ها هفته دوازدهم را با برد پشت سر گذاشتند. پرسپولیس در بوشهر و استقلال در تهران حریفان خود را پشت سر گذاشتند.
رویداد۲۴-سرخ‌آبی ها هفته دوازدهم را با برد پشت سر گذاشتند. پرسپولیس در بوشهر و استقلال در تهران حریفان خود را پشت سر گذاشتند.

دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و پرسپولیس با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان تهرانی به اتمام رسید تا این تیم به صدر جدول رده‌بندی بازگردد.

به گزارش ایسنا، در مهم‌ترین دیدار نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران،دو تیم پارس جنوبی و پرسپولیس از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر شاگردان برانکو خاتمه یافت. پرسپولیس با این پیروزی ۲۷ امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به پارس جنوبی جم در صدر جدول قرار گرفت.

جدال صدرنشینان جدول رده بندی‌ برخلاف انتظار دوست‌داران فوتبال ایران، بازی سرد و بی‌روحی بود و موقعیت‌های گل زیادی توسط دو تیم ایجاد نشد.

نیمه اول

دقیقه ۱۹: حرکت زیبای گادوین منشا با عبور این مهاجم از چند بازیکن پارس جنوبی بود که ضربه مهاجم نیجریه‌ای سرخ‌ها به آرامی در دستان محسن فروزان قرار گرفت.

دقیقه ۳۶: خطای محسن مسلمان روی بازیکن پارس جنوبی با اعتراض شماره ۷۷ پرسپولیسی‌ها همراه بود که باعث شد داور این مسابقه، کارت زردی را به بازیکن پرسپولیس نشان دهد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۹: حمله بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ با نفوذ انصاری همراه شد که پاس خطرناک این بازیکن به دهانه دروازه با ضربه علیپور با فاصله‌ای کم به بیرون رفت تا نخستین موقعیت خطرناک این دیدار توسط سرخ‌پوشان رقم بخورد.

دقیقه ۶۵: حرکت بازیکنان پارس جنوبی از سمت راست با تکل صحیح انصاری روی پا زبیدی همراه شد اما در ادامه برخورد علیرضا بیرانوند با ابراهیم صالحی باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. در تصمیمی عجیب، محسن فروزان، دروازه‌بان پارس جنوبی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت اما ضربه پنالتی این دروازه‌بان پس از برخورد به دو تیر عمودی دروازه به گل تبدیل نشد تا بار دیگر فروزان مقابل پرسپولیس ناکام باشد. در ریباند نیز مهدی زبیدی توپ را با اختلاف به بیرون زد.

دقیقه ۶۶: پس از پنالتی ناموفق پارسی‌ها، علیرضا بیرانوند به دلیل اعتراض زیاد به تصمیم داور، کارت زرد سوم پرسپولیسی‌ها را دریافت کرد و دیدار هفته آتی این تیم مقابل ذوب‌آهن را از دست داد.

دقیقه ۹۶، عد از یک بازی نه چندان پر تب و تاب، شایان مصلح که در اواخر بازی به جای محسن مسلمان به میدان آمده بود، پس از یک جدال هوایی صاحب توپ شد و دروازه پارس جنوبی را باز کرد.

ترکیب پارس جنوبی: محسن فروزان، حامد نور محمدی، مایکل اومانا، فرشاد محمدی مهر، میثم تیموری، میثم نقی‌زاده، حسین پورامینی، مهدی زبیدی، علی دشتی، احسان تاییدی و ابراهیم صالحی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا.
استقلال با درخشش اسماعیلی به رده نهم رسید

تیم فوتبال استقلال توانست با برتری برابر گسترش فولاد به رده نهم جدول صعود کند.

به گزارش ایسنا، در آخرین دیدار این هفته لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های فوتبال استقلال و گسترش فولاد تبریز از ساعت ۱۷:۳۰ در خالی از تماشاگر ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان وینفرد شفر موفق شدند با برتری دو گله مقابل حریف خود به رده نهم جدول صعود کنند.

در دقیقه ۲۰ روی اشتباه هافبک‌های استقلال، رضا خالقی‌فر صاحب توپ شد که پاس این بازیکن با اشتباه امید نورافکن،‌ بابایی را در موقعیتی تک به تک قرار داد که ضربه این بازیکن با بی‌دقتی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۴ پاسکاری بازیکنان استقلال به چپارف رسید و موقعیت شوت‌زنی برای هافبک ازبک آبی‌های پایتخت فراهم شد اما شوت خطرناک این هافبک ازبکستانی با اختلاف کم از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴۲: کرنر سرور چپاروف به صورت خطرناکی به روی دروازه ارسال شد که ضربه سر چشمی با بدشانسی آبی‌ها به تیر دروازه برخورد کرد و از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه ۴۶: علی قربانی به جای داریوش شجاعیان وارد زمین شد.

دقیقه ۵۲: حمله بازیکنان استقلال از سمت راست با سانتر چپاروف همراه شد که ضربه سر زیبای جابر انصاری را فرناندو دخسوس از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۵۷: حرکت خسرو حیدری با نفوذ این بازیکن به محط جریمه گسترش فولاد همراه شد اما ضربه این بازیکن به راحتی در اختیار دروازه‌بان حریف قرار گرفت.

دقیقه ۶۰: ضد حمله تیم تبریزی از سمت چپ این تیم پی ریزی شد که ضربه اسماعیل فرهادی پیش از رسیدن به دروازه استقلال توسط مجید حسینی به کرنر رفت.

دقیقه ۶۳: حرکت انفرادی فرشید اسماعیلی باعث شد تا او بتواند به راحتی وارد محوطه جریمه شود و در موقعیت مناسبی بتواند ضربه خود را به سمت دروازه دخسوس بزند که توپ با عبور از زیر دستان این دروازه‌بان، به درون دروازه راه یافت و گل اول آبی‌ها به ثمر رسید.

دقیقه ۶۶: حمل توپ چپاروف توپ را به فرشید اسماعیلی رساند و این بازیکن پس از عبور از مدافع مستقیم خود، ضربه‌اش با برخورد به مدافع گسترش فولاد همراه شد که واکنش به موقع دروازه‌بان برزیلی باعث شد تا گل دوم استقلال در این صحنه به ثمر نرسد.

دقیقه ۸۳: جابری انصاری جای خود را به حسن بیت‌سعید داد.

دقیقه ۸۵: امید نورافکن جای خود را به فرشید باقری داد.

استقلال با این پیروزی ۱۶ امتیازی شد و به جایگاه نهم صعود کرد. گسترش فولاد نیز با ۱۴ امتیاز به رده دوازدهم سقوط کرد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، مجید حسینی، میلاد زکی‌پور، داریوش شجاعیان، امید نورافکن، خسرو حیدری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی و جابر انصاری.

ترکیب گسترش فولاد: فرناندو دخسوس، سید احمد موسوی، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، یوسف سیدی، احمدرضا زنده‌روح، سامان نریمان‌جهان، اسماعیل فرهادی، امید جهانبخش، رضا خالقی‌فر و پیمان بابایی.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان