تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

انتقاد از ساخت‌وسازهای غیراصولی در محوطه‌های تاریخی

عضو شورای شهر تهران از ساخت و سازهای غیراصولی در محوطه‌های تاریخی این شهر انتقاد کرد.

رویداد۲۴-عضو شورای شهر تهران از ساخت و سازهای غیراصولی در محوطه‌های تاریخی این شهر انتقاد کرد.بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش با حضور 19 عضو شورا در حالی آغاز شد که به دلیل غیبت محسن هاشمی ریاست امروز جلسه با ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر است.

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در این جلسه گفت: در سال‌های اخیر شاهد شکل گرفتن و تثبیت غلط در مواجهه با محوطه‌های تاریخی بوده‌ایم که نمونه آن ساخت و سازهای غیر اصولی توسط ارگان‌های مختلف در پیرامون مجلس شورای ملی، مسجد سپهسالار و امارت عشرت‌آباد است.

وی افزود: ساختمان بلند سازه در منظر میدان مشق و سردر باغ ملی و در ضلع غربی روزنامه اطلاعات توسط شهرداری در حال احداث است که این موضوع جای تاسف دارد. درخواست می‌شود شهرداری از این کار جلوگیری کند.

فخاری در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش لازم از سوی نهادهای مسئول از جمله شهرداری برای پیشگیری از چنین خطاهایی صورت نگرفته است بیان داشت: این کار به روال نادرست ادامه دارد. در این میان ساختمان بلندسازه در میدان مشق و درضلع غربی ساختمان پیشین روزنامه اطلاعات توسط شهرداری که خود باید رکن حفاظت‌کننده حریم و منظر ساختمان‌ها و محوطه‌های تاریخی باشد جای تاسف دارد. از شهرداری درخواست می‌کنم با کاهش تعداد طبقات ساختمان اشاره شده گام نخست را در تغییر روندهای نادرست بردارد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در ادامه گفت: در رابطه با سازه‌های پیرامون میدان بهارستان و خیابان جمهوری کاهش طبقه‌ها و تخریب طبقه‌های فوقانی از الگوی معماری ایرانی- اسلامی در نمای این ساختمان‌ها متناسب با ارزش‌های بافت تاریخی تهران صورت گیرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان