تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان چرا به روی خود نمی‎آورند احمدی‎نژاد محصول آن‌ها است/ باید علت رشد جریان‌های بی‌ریشه را توضیح دهند

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح تصریح کرد: اصولگرایان باید برای جبران اقدامات و حرکت‌های احمدی‌نژاد که سبب وارد آمدن آسیب به کشور شده، تلاش خود را جهت کشف حقایق به کاربندند و اشکالات را به‌طور رسمی برای مردم بازگو کنند. این طیف سیاسی باید توضیح دهد چه خطاهایی صورت گرفته و علت رشد قارچ گونه جریان‌های بی‌ریشه چه بوده است.
رویداد۲۴-محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح تصریح کرد: اصولگرایان باید برای جبران اقدامات و حرکت‌های احمدی‌نژاد که سبب وارد آمدن آسیب به کشور شده، تلاش خود را جهت کشف حقایق به کاربندند و اشکالات را به‌طور رسمی برای مردم بازگو کنند. این طیف سیاسی باید توضیح دهد چه خطاهایی صورت گرفته و علت رشد قارچ گونه جریان‌های بی‌ریشه چه بوده است.

محمود احمدی‌نژاد همیشه در میدان سیاست از دوقطبی کردن فضا بهره برده است. سال 84 که برای نخستین بار کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری شد با دوقطبی فقر-غنا و نشان دادن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده او به‌عنوان نماد ثروت در کشور موفق شد تا آرا موردنیاز را در این زمینه به دست آورد و نتیجه را به سود خود ثبت کند.

این روند در سال 88 هم با شدت بیشتری نسبت به سال 84 تکرار شد و ازآنجاکه برای اثبات ادعاهای خود مدرک مستندی در دست نداشت به عادی‌ترین مسائل می‌پرداخت و آن‌ها را با شدت و حدت برجسته می‌ساخت، البته تأثیر آن‌هم نسبت به چهار سال قبل کمتر بود. اکنون نیز بازهم احمدی‌نژاد از همین ترفند در حال بهره‌برداری است.

به‌طور دقیق از زمانی که اطرافیان رئیس دولت نهم و دهم توسط قوه قضائیه به دلیل فساد مالی احضار شدند، او و دوستانش به‌طور مرتب از انتشار اسنادی صحبت به میان می‌آوردند که در صورت انجام این کار از پرونده فساد سیاسی و اقتصادی برخی از دولتمردان پرده بر خواهد داشت. این در حالی است که احمدی‌نژاد یا هر فرد دیگری در صورت در دست داشتن مدارکی دال بر فساد دولتمرد سیاسی یا اقتصادی باید آن‌ها را به اطلاع عموم برساند و گروکشی در این رابطه به‌دوراز اخلاق محسوب می‌شود.

اما گذشته از این مسئله با توجه به کاهش هواداران و شناخت ماهیت او از سوی مردم به نظر نمی‌رسد که محمود احمدی‌نژاد از دوقطبی احمدی‌نژاد – لاریجانی به‌اندازه احمدی‌نژاد – هاشمی بتواند بهره ببرد، همان‌طور که در سال 88 نتوانست به‌اندازه سال 88 موفق باشد زیرا مواردی که در ویدئوها از سوی او و اطرافیانش بر زبان آورده می‌شود از هر نکته جدیدی به دور است و بیشتر تکرار مکررات به‌حساب می‌آید که حوصله مخاطب در شرایط کنونی کشور سر می‌برد.

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه آیا احمدی‌نژاد می‎تواند با ایجاد دوقطبی تازه با به چالش کشیدن قوه قضاییه موفق به یارگیری جدید شود گفت: مواردی که ما به احمدی‌نژاد اشکال می‌گرفتیم در زمان خود مورد بی‌توجهی قرار گرفت، اکنون رئیس دولت نهم و دهم تلاش می‌کند تا صورت‌مسئله را با روش‌هایی که این روزها شاهد هستیم، پاک کند. احمدی‌نژاد براین تصور است تا با چنین طریقی می‌تواند، تمام مشکلاتی که ناشی از عملکرد او است را برطرف سازد.

وی در ادامه افزود: احمدی‌نژاد نسبت به گذشته خود تغییری نکرده و رفتارهای اخیر او خالی ازهر نوع واقعیت است. او دست به این کارها می‌زند برای اینکه توجه افکار عمومی را به سمت خود جلب کند تا ذهن آن‌ها را از مسائلی که در زمان ریاست جمهوری او اتفاق افتاده، منحرف سازد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نیاز به عذرخواهی اصولگرایان در خصوص حمایت از محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم ابراز کرد: درصورتی‌که یک طیف سیاسی تابع قواعد اجتماعی و سیاسی باشد باید مسئولیت حمایت‌ها را بپذیرد و درباره آن شفاف‌سازی کند. این مسئله در تمام دنیا مرسوم است و به‌طورمعمول زمانی فرد موردحمایت از قواعد خارج می‌شود حداقل کاری که طیف سیاسی حامی او انجام می‌دهد، پذیرفتن مسئولیت کار خود است.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در این رابطه گفت: مردم بر اساس توصیه یک طیف سیاسی به کاندیداها رأی می‌دهند بنابراین در چنین مواقعی حداقل باید طیفی که از او حمایت به عمل‌آورده دست به جبران زند ولی متأسفانه چنین چیزی در ذات این جریان سیاسی وجود ندارد.

رهامی در این خصوص که اصولگرایان برای جبران حمایت از احمدی‌نژاد باید چه طریقی را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: اصولگرایان باید برای جبران اقدامات و حرکت‌های احمدی‌نژاد که سبب وارد آمدن آسیب به کشور شده، تلاش خود را جهت کشف حقایق به کاربندند و اشکالات را به‌طور رسمی برای مردم بازگو کنند. این طیف سیاسی باید توضیح دهد چه خطاهایی صورت گرفته و علت رشد قارچ گونه جریان‌های بی‌ریشه چه بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با تمام این‌ها حامیان احمدی‌نژاد دست به این کارها نمی‌زنند و به روی خود هم نمی‌آوردند که رئیس دولت نهم و دهم محصول عملکرد و حساب‌وکتاب آن‌ها بوده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان