تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
شب گذشته

هنرپیشه مازندرانی به دیدار معبود شتافت

«حسین میرآقایی» هنرپیشه مازندرانی بر اثر عارضه کبدی به دیدار معبود شتافت.
رویداد۲۴- حسین میرآقایی بازیگر، طراح صحنه، دستیار کارگردان در سینما و تلویزیون که بر اثر عارضه کبدی در بیمارستان بستری بود، شب گذشته در سن 53 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

خبرگزاری فارس: هنرپیشه مازندرانی به دیدار معبود شتافت

وی که ساکن شهر کلارآباد بود فعالیت هنری خود را با بازیگری در تئاتر آغاز کرد و حضور فراوانی در عرصه هنرهای نمایشی داشت.

این هنرمند فقید مازندرانی از سال 70 با بازی در فیلم سینمایی «نیاز» ساخته علیرضا داوودنژاد پا به عرصه سینما گذاشت و پس از آن در فیلم سینمایی «خلع سلاح» درخشید و بعدها در فیلم «مصائب شیرین»، «عاشقانه»، «زیارت»، «کلاس هنرپیشگی»، «تیغ زن» و در بسیاری از تله فیلم‌ها ایفای نقش کرد.

حسین میرآقایی برای مردم مازندران هم چهره آشنایی بود و بازی در 15 فیلم و سریال همچون سریال «فریب»، «شکوفه‌ای در کویر»، «قبله»، «با دوربین بدون اندیشه» که همگی از ساخته‌های سعید روحی یکی از مفاخر مازندرانی تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور است و نیز بازی در سریال «ویلای پرماجرا» حضوری پررنگ داشت ولی اوج بازیگری او در فیلم سینمایی «من و مه» ساخته سعید روحی بود.

میرآقایی هنرپیشه فقید مازندرانی برای بازی در این فیلم که یک کار دلی و عاشقانه بود، به همراه کارگردان آن به مدت 6 ماه برای نقشش تمرین کرد و بدون دوربین و عوامل صحنه، همه لحظات را ضبط و در محیط‌های واقعی تمرین شد و نتیجه‌اش جایزه بهترین بازیگری در دوازدهمین جشنواره تولیدات صدا و سیما برای وی و سعید روحی بود.

حسین میرآقایی انسانی ساده و بی‌آلایش بود و هیچ‌گاه برای احقاق حقش فریاد نزد با اینکه از خیلی‌ها مطالبه داشت ولی نه از ارشاد و نه از صدا و سیما درخواستی نکرد و در این سال‌های آخر با سختی، تنهایی، فراموشی و بی‌مهری سوخت و ساخت تا شب گذشته به آرامش ابدی رسید.
منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان