تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

اثرات بسیج در سال‌های اخیر در بلاد اسلامی شاهدیم

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تبریک هفته بسیج و موفقیت‌های جبهه مقاومت تاکید کرد: امام خمینی (ره) با نگاهی تیزبین و آینده‌نگر، ارتش بیست میلیونی را در ایران طراحی کردند و خطاب به مستضعفین جهان هم بانگ زدند که به پا خیزید و حقوق خود را از مستکبرین بگیرید.

رویداد۲۴-رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تبریک هفته بسیج و موفقیت‌های جبهه مقاومت تاکید کرد: امام خمینی (ره) با نگاهی تیزبین و آینده‌نگر، ارتش بیست میلیونی را در ایران طراحی کردند و خطاب به مستضعفین جهان هم بانگ زدند که به پا خیزید و حقوق خود را از مستکبرین بگیرید.‌ حجت‌الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی با بیان اینکه ثمرات شجره مقدس بسیج را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم، گفت: اگر این تدبیر امام (ره) نبود ما چگونه می‌توانستیم با دشمنی تا دندان مسلح و با آن وضعیتی که کشورمان داشت، مقابله کنیم؟

وی ادامه داد: دشمنان اسلام با تمام توان آمده بودند که نگذارند این انقلاب پا بگیرد و با حمایت از صدام اجازه ندهند صدایی از این انقلاب در جایی شنیده شود و الگویی برای دیگر کشورها نشود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه با توکل و استقامت در راه خدا می توان به پیروزی های بزرگی دست یافت، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس وقتی که عرصه بر نیروها تنگ می‌شد با توکل به خدا، کار به سرانجام می‌رسید و عملیات‌های فتح‌المبین و عملیات بیت‌المقدس نشانه‌های بارزی از عنایات خدا بود.

بهرامی افزود: امروز هم شاهد هستیم که با شکل گیری تفکر بسیجی در عراق و سوریه، جبهه مقاومت توانست پس از چندین سال بر توطئه‌های استکبار جهانی فائق آید و داعش را از بین ببرد.

وی اضافه کرد: عنایتی که خدای متعال به این نهاد مقدس دارد ما را باید به این امر واقف کند که روز به روز بسیج را تقویت کنیم و امام (ره) در وصیتنامه خویش نوشتند که مرا در کنار بسیجی‌ها دفن کنید؛ چراکه افتخار من این است که یک بسیجی بودم.

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه امروز نیاز به تفکر بسیجی بیشتر از هر زمانی است، تصریح کرد: دشمن با تمام توان آمده که ما را نابود کند و اسم اسلام و جمهوری اسلامی را بردارد.

بهرامی یادآور شد: امروز دنیا به دلیل غیرت دینی و تفکر بسیجی است که از ما حساب می برد؛ چون تفکر بسیجی دشمن را به لرزه می اندازد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر پیشرو بودن بسیجیان در برنامه های مختلف فرهنگی خاطرنشان کرد: باید از خداوند خاضعانه بخواهیم که ما را در این راه ثابت قدم نگه دارد و استقامت در راه خدا همیشه منجر به نتیجه می شود.

مهدی نهاوندی فرمانده پایگاه بسیج ثامن الائمه (ع) سازمان قضایی نیروهای مسلح در ابتدای این جلسه ابراز داشت: بسیج شجره طیبه‌‌ای است که به دست امام راحل کاشته شد و اثرات این شجره طیبه را علاوه بر هشت سال دفاع مقدس در سال‌های اخیر در بلاد اسلامی شاهدیم.

وی در ادامه، به ارائه گزارشی از عملکرد پایگاه بسیج ثامن الائمه (ع) سازمان قضایی نیروهای مسلح پرداخت و بیان کرد: سه دوره آموزش تیراندازی با سلاح جنگی کلاشینکف و کلت کمری برای برادران و یک دوره آموزشی برای خواهران با هماهنگی دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد و در مجموع 110 نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

نهاوندی افزود: همچنین دو دوره آموزش ضابطان قضایی با هماهنگی قوه قضائیه برگزار و 16 نفر از خواهران و 112 نفر از برادران در این دوره آموزشی شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری 17 دوره نمایشگاه به مناسبت دفاع مقدس در سازمان قضایی نیروهای مسلح مرکز عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان بسیج، مکلف به تشکیل حلقه‌های صالحین هستیم که در این رابطه دو حلقه صالحین برای برادران تشکیل شد و برای خواهران نیز جلسه آموزشی با حضور استاد روح افزا با موضوع آسیب های فضایی مجازی برگزار شد.

نهاوندی تشکیل گروه طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر به استعداد 174 نفر برادر و خواهر، تهیه بانک تصاویر رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی، برگزاری اردوهای فرهنگی، تهیه و توزیع کتب مذهبی بین بسیجیان، برگزاری سه دوره مسابقه فرهنگی، ترغیب و ثبت‌نام از اهداکنندگان عضو و جمع‌آوری نذروات و هدایای کارکنان جهت اقشار آسیب‌پذیر و ایتام را از دیگر اقدامات این پایگاه برشمرد.

در پایان این مراسم، از زحمات بسیجی ابراهیم شیخ الحکما با اهدا لوح و هدیه ای توسط رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان