تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶
عزت الله ضرغامی:

خبر تصويب نشدن رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی صحت ندارد

در حالی که خبری مبنی بر «عدم تصویب رفع حصر در آخرین جلسه شورای امنیت» از قول عزت الله ضرغامی در خروجی‌های رسانه‌های رسمی قرار گرفته است، ضرغامی آن را تکذیب کرد.
رویداد۲۴-در حالی که خبری مبنی بر «عدم تصویب رفع حصر در آخرین جلسه شورای امنیت» از قول عزت الله ضرغامی در خروجی‌های رسانه‌های رسمی قرار گرفته است، ضرغامی آن را تکذیب کرد.

عزت الله ضرغامی در گفت‌وگو با امتداد گفت: این خبر به جلسات قدیمی تر شورای امنیت ملی است مربوط به روزهای اخیر نیست. بارها در این باره گفته شده است و آقای محسنی اژه‎ای نیز در یکی از سخنانشان این را اعلام کردند. این خبر در واقع مربوط به دو سه ماه قبل بوده که رفع حصر تصویب نشده است.

وی افزود: همان بحثی که قبلا انجام گرفته بوده توسط بعضی مسوولین گفته شده است و بحث جدیدی در میان نیست. من در جریان تصمیمات جدید شورای امنیت ملی نیستم.

عزت الله ضرغامی در سخنرانی در تبریز گفت که که در شورای امنیت ملی برداشتن حصر به تصویب نرسیده است. او در یک جلسه پرسش و پاسخ در این باره گفت: در شورای عالی امنیت ملی اخیر به ریاست روحانی هم برداشتن حصر به تصویب نرسید چراکه این حصر برای حفظ امنیت کشور به تصویب رسیده است.

از سوی دیگر شنیده ها نیز حاکی از این است که طرحی برای برداشتن حصر در شورای امنیت ملی مطرح شده است و چندین شخصیت دیگر سیاسی در این باره به اظهار نظر پرداخته اند.

همچنین گفته می شود کمیته رفع حصر مجلس نیز طی دیدارهایی که با سران نظام در خصوص رفع حصر داشته به نتایج مطلوبی رسیده است.

پیش از این چنین موضعی از سوی محسنی اژه ای بیان شده بود. سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که در آخرین جلسه شورای امنیت ملی ادامه حصر مصوب شده است که با واکنش شورای امنیت ملی مواجه شد.

کیوان خسروی مسوول دبیرخانه شورای امنیت ملی درباره جلسه چندماه گذشته شورای امنیت ملی درباره حصر در پاسخ به محسنی اژه ای گفته بود: در این جلسه موضوع حصر که در دستور جلسه شورا نیز نبوده و در قالب اطلاع رسانی پیرامون گشایش‌های ایجاد شده در وضعیت محصورین مطرح گردیده هیچگونه تصمیم جدیدی در خصوص اصل موضوع حصر اتخاذ نشده است.

وی همچنین در باره بحث اطلاع رسانی در خصوص تصمیمات شورای امنیت ملی گفته بود: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به عنوان تنها مرجع رسمی و قانونی اعلام مصوبات و تصمیمات شورا در مقاطعی که نیاز به اطلاع رسانی در مورد این پرونده وجود داشته باشد به صورت مقتضی در این خصوص اقدام خواهد کرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان