تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

بازگشایی فاز یک خط 6 مترو تهران تا اواخر امسال

آنطور که دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داده ، خط 6 مترو در بحث ساختمانی و تکمیل ایستگاه ها، پیشرفت خوبی داشته و در صورت تکمیل تجهیزات در اولویت افتتاح قرار دارد.

رویداد۲۴-آنطور که دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داده ، خط 6 مترو در بحث ساختمانی و تکمیل ایستگاه ها، پیشرفت خوبی داشته و در صورت تکمیل تجهیزات در اولویت افتتاح قرار دارد.خط 6 مترو از جمله خطوطی است که از یک سال پیش در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفته است، با توجه به مسیر استراتژیکی که این خط طی می‌کند،  در صورت تکمیل، می توانست مسافران زیادی را جابجا کند. به ویژه در منطقه شمال و شمال غرب تهران که از نظر وضعیت حمل و نقل عمومی، منطقه ای ضعیف تعریف می شود.  اما آنطور که دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داده ،  این خط در بحث ساختمانی و تکمیل ایستگاه ها، پیشرفت خوبی داشته و در صورت تکمیل تجهیزات در اولویت افتتاح قرار دارد. درحال حاضر مهم ترین مشکل خط 6، کمبود تجهیزات اعلام می شود.

دکتر محمدعلی کرونی با اشاره به بازدیدش از خط ۶ مترو با بیان اینکه کارگروه بازدیدها به دستور رییس شورای شهر بررسی وضعیت مترو را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است، گفت: مشکل تجهیزات در خط 6 مترو به علت عدم برنامه ریزی رخ داده است، متاسفانه صرفا منابع اعتباری بانک شهر به سمت ساخت ساختمان تزریق شده و بحث تجهیزات مغفول مانده است در حالیکه می‌توانستند حدود ۹ الی ۱۰ کیلومتر خط 6 مترو را با تجهیزات کامل به بهره‌برداری برسانند، اما گویا هدف آقایان در دوره قبل این بوده است که کل خط 6 را به مانند خط هفت به بهره برداری برسانند.

وی با بیان اینکه تجهیز کل خط 6 مترو به دلیل کمبود منابع مالی محقق نمی‌شود، گفت: حتما باید به صورت فازبندی خط 6 مترو افتتاح شود و باید از خاطره‌ها پاک کنیم که همه خط را به طور کامل به بهره برداری برسانیم چرا که این مسئله نه به نفع شهر و مردم است و منابع اعتباری فعلی نیز پاسخگوی این مسئله نیست.

به گفته کرونی مدیریت شهری تلاش می‌کند که حداقل یک فاز از خط 6 مترو تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر ایمن سازی خط هفت 7 تا پایان سال گفت: باید تدبیری نیز در این  زمینه اندیشیده شود چرا که هنوز منابع اعتباری به خط 7 تزریق نشده و روند بهسازی به کندی صورت می‌گیرد که البته در راه خط 7 مشکلات جدی وجود دارد چرا که تنها بحث سیگنالینگ آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و غیر از آن بحث ساخت و تملک زمین برای هواکش‌ها نیز به اصلی‌ترین چالش این خط مترو بدل شده است چرا که در امتداد بزرگراه نواب کسبه اجازه نمی‌دهند که زمین جلوی ملک‌شان به هواکش تبدیل شود که یا باید از تاسیس برخی از هواکش‌ها بگذریم یا زمین‌هایی دورتر خریداری و از طریق کانال زیرزمینی به مترو متصل شوند که کار بسیار سختی در پیش است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در افتتاح مجدد خط 7 شاخه شمالی – جنوبی است و در فازهای بعدی شاخه شرقی و غربی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: مشکل خط 6 نیز با تزریق اعتبار از سوی بانک شهر مرتفع می‌شود که البته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که توافقات خوبی با بانک شهر داشته‌اند و اگر طی هفته آتی واگذاری زمین به بانک شهر انجام شود، شاهد تزریق منابع به خط 6  خواهیم بود.

به گفته کرونی،  فاز اول خط 6 مترو با تزریق ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

 

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان