تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

آشنایی‌با پرتغال،‌ هم‌گروه‌ایران در جام‌جهانی

تیم ملی فوتبال پرتغال با حضور ستاره خود امیدوار است پس از اروپا قهرمان جهان نیز بشود.
رویداد۲۴-تیم ملی فوتبال پرتغال با حضور ستاره خود امیدوار است پس از اروپا قهرمان جهان نیز بشود.

بهترین افتخار تیم دوم شبه جزیره ایبری، مقام سوم جام جهانی است. پرتغال حتی با حضور بهترین بازیکن اروپایی جهان در جام جهانی نتایج چندان درخشانی نگرفته است. با این حال قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ فرانسه باعث شد امید ها نسبت به این تیم در جام جهانی پیش رو بیشتر شود. کریستیانو رونالدو می‌تواند در روسیه جام جهانی متفاوتی را به همراه هم‌تیمی‌هایش تجربه کند اما باید بزرگان دیگری همچون آلمان، برزیل، اسپانیا، فرانسه یا حتی آرژانتین لیونل مسی را کنار بزند. این تیم توانست با پشت سر گذاشتن سوییس قدرمند به صورت مستقیم راهی روسیه شود.

* ستاره

کریستیانو رونالدو

آشنایی با پرتغال،‌ هم‌گروه ایران در جام‌جهانی

مهاجم پرتغالی پس از سال‌ها توانست به آرزوی خود یعنی تجربه قهرمانی با تیم ملی برسد. او به همراه کشورش، قهرمان یورو ۲۰۱۶ شد و توانست عنوان بهترین بازیکن سال و توپ طلا را کسب کند. رونالدو در سال جاری نیز دوباره بهترین بازیکن جهان شد و به زودی برنده توپ طلا نیز می‌شود. او می‌تواند با درخشش در جام جهانی روسیه دوباره این عناوین را به خود اختصاص دهد و بهترین عنوان ملی را به ویترین افتخاراتش اضافه کند. مهاجم رئال مادرید در حال حاضر فصل عجیبی را تجربه می‌کند. او در لالیگا تنها یک گل به ثمر رسانده اما در لیگ قهرمانان اروپا شرایطش کاملا متفاوت است. با این حال رونالدو در هر شرایطی امید اول تیمش در جام جهانی خواهد بود.

* سرمربی

فرناندو سانتوس

آشنایی با پرتغال،‌ هم‌گروه ایران در جام‌جهانی

دومین سرمربی پرتغالی حاضر در جام جهانی پس از کارلوس کی‌روش، سانتوس است. او از سال ۲۰۱۴  هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و دو سال بعد توانست این تیم را برای نخستین بار قهرمان اروپا کند. پرتغال در فینال، فرانسه میزبان را شکست داد. این قهرمانی در حالی به دست آمد که رونالدو به علت آسیب دیدگی در نیمه اول مجبور شد از کنار زمین به بازیکنان انرژی دهد. سانتوس با این قهرمانی بهترین افتخار تاریخ کشورش را به ثبت رساند و سپس توانست تیمش را به جام جهانی بفرستد. او اکنون فرصت دارد که یک افتخار دیگر را به کارنامه‌اش اضافه کند.

* تیم ملی پرتغال در یک نگاه

افتخارات: عنوان سومی جهان در سال ۱۹۶۶

بهترین گلزن: کریستیانو رونالدو (۷۹)

بیشترین بازی: کریستیانو رونالدو (۱۴۷)

نحوه صعود: تیم نخست گروه خود در منطقه اروپا

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

هم‌گروه‌ها: ایران - پرتغال - اسپانیا و مراکش

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان