تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

انصارالله یمن: کنترل نیروهای عبدالله صالح بر صنعا دروغ است

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پی حوادث اخیر در صنعا و اعلام آمادگی عبدالله صالح برای مذاکره با سعودی‌ها، تاکید کرد، آنچه رسانه‌های وابسته به دشمن درباره کنترل نیروهای وابسته به صالح بر صنعاء منتشر می‌کنند، هرگز صحت نداشته و مذاکره صالح با سعودی ها نیز مورد تائید انصارالله نیست زیرا صالح از عربستان و امارات دستور می گیرد و حوثی‌ها با او مقابله خواهند کرد.

رویداد۲۴-محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پی حوادث اخیر در صنعا و اعلام آمادگی عبدالله صالح برای مذاکره با سعودی‌ها، تاکید کرد، آنچه رسانه‌های وابسته به دشمن درباره کنترل نیروهای وابسته به صالح بر صنعاء منتشر می‌کنند، هرگز صحت نداشته و مذاکره صالح با سعودی ها نیز مورد تائید انصارالله نیست زیرا صالح از عربستان و امارات دستور می گیرد و حوثی‌ها با او مقابله خواهند کرد. وی در واکنش به اظهارات علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن گفت: موضعگیری صالح در واقع یک کودتا و بیانگر نیرنگ صالح در طول سه سال گذشته بود.

صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با بیان این مطلب که اوضاع در صنعا عادی است، گفت، با جدیت با کسانی که به دنبال بی ثباتی در صنعا باشند برخورد خواهد شد و در عین حال به تلاش های میانجی گرایانه فرصت داده می شود. وی از همه گروه های سیاسی و مردم یمن خواست صبر پیشه کنند و به سوی فتنه نروند.

الصماد همچنین از اظهارات عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن مبنی بر ضرورت توجه به حکمت تمجید کرد.

از روز جمعه گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای انصارالله و طرفداران صالح در صنعا آغاز شده است. منابع یمنی می‌گویند،  نیروهای وفادار به صالح بخش‌ عمده پایتخت را به تصرف خود درآورده‌اند و صالح نیز در یک سخنرانی تلویزیونی علاوه بر اعلام آمادگی برای مذاکره با عربستان از مردم یمن خواست علیه حوثی‌ها به پاخیزند.عربستان دست داشتن در تحولات اخیر در صنعا را انکار نمی کند بلکه ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان دیروز با صدور بیانیه ای از درگیری‌های اخیر طرفداران عبدالله صالح، با نیروهای انصارالله در صنعا استقبال کرد و خواستار "قیام گسترده مردمی" علیه حوثی‌ها شد و تاکید کرد از این شورش یاران صالح حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان