تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

نیکی کریمی: سینمای تجارىِ بى‎خطر مشمول حمايت بیشتری می‎شود

نیکی کریمی تهیه کننده و بازیگر فیلم سینمایی «آذر» در یادداشتی از صداوسیما انتقاد کرد.

رویداد۲۴-نیکی کریمی تهیه کننده و بازیگر فیلم سینمایی «آذر» در یادداشتی از صداوسیما انتقاد کرد.نیکی کریمی که با مخالفت‌های صداوسیما برای پخش تیزرهای فیلم سینمایی«آذر» روبرو شد، یادداشتی را منتشر کرد.

در یادداشت کریمی آمده است: «بعد از سال‌ها فعاليت هنرى كه بخشى از آن حضور در تلويزيون و بازى در آن به احترام مخاطبانش بود، رسانه‎ى ملى كه مى بايست چون پدر به همه نگاه يكسان داشته باشد با نگاه غيرخودى و غيرهمه گير به ما مى‌نگرد.

به نظر مى رسد فيلم‌هاى تجارى چون بى خطر و ملى تر هستند مشمول حمايت بیشتری می شوند و گويى امروز از سينماى ايران همين طلب مى شود!»

در ادامه این یادداشت آمده است: «فیلم "آذر" درباره موضوع ساده ای حرف می‌زند که برای بعضی‌ها شنیدن آن سخت است. وقتي مي بينم که سیستم پخش فیلم، فقط 15 سینما در اختیار آذر می‌گذارد و این درحالیست که فیلم‌های تجاری تا 70 سینما در اختیار دارند و صدا و سیما هم بعد از کلی خرده فرمایش، تیزر فیلم را رد می كند، تازه متوجه می‌شویم ماجرا چيست.

شاید این است که سینمای مردانه و صدا و سیمای مردانه، از شما می خواهند كه زن همان نقش سنتی و نهایتا کمدی را به عهده بگیرد تا به او اجازه دیده شدن بدهند.

من ٢٧ سال وارد این بازی نشدم، نه در بازیگری ام ، نه در کارگردانی ام و نه تهیه کنندگی ام . من يك زن مستقل ایرانی هستم و به زن مستقل ايرانی فکر می‌کنم و برایش ارزش قائل هستم.»

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «آذر» به کارگردانی محمد حمزه ای و با بازی نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، هومن سیدی، لیلا زارع، مائده طهماسبی، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی فر، مهران نائل، شیرین آقارضاکاشی، مانیا علیجانی و پژمان جمشیدی این روزها اکران شده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان