تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

واکاوی پاسخ دفتر ظریف به درخواست کنگره آمریکا

در مطلبی که در فضای مجازی منتشر شده آمده است که دفتر محمدجواد ظریف در رد درخواست سه عضو کنگره آمریکا برای دریافت ویزای سفر به ایران اعلام کرده است، شما (نمایندگان کنگره) همه جا مدعی هستید سفر به ایران مستعد افراطی‌سازی افراد است، می‌ترسیم با سفر به ایران افراطی شوید.
رویداد۲۴-در مطلبی که در فضای مجازی منتشر شده آمده است که دفتر محمدجواد ظریف در رد درخواست سه عضو کنگره آمریکا برای دریافت ویزای سفر به ایران اعلام کرده است، شما (نمایندگان کنگره) همه جا مدعی هستید سفر به ایران مستعد افراطی‌سازی افراد است، می‌ترسیم با سفر به ایران افراطی شوید.
 
در فوریه 2016 مایک پومپئو که در آن زمان عضو کنگره آمریکا بود به همراه دو نماینده جمهوری‌خواه دیگر از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا برای سفر و بازدید از ایران و مشاهده انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از نزدیک،‌ درخواست روادید کردند که این درخواست آنها با پاسخ منفی ایران رو به رو شد.
 
یک منبع آگاه در وزارت خارجه در پیگری خبرنگار ایسنا درباره آنچه به نقل از دفتر وزیر امور خارجه در پاسخ به رد درخواست نمایندگان کنگره در فضای مجازی مطرح شده است، این مطلب را تایید کرد.
 
رضا نصری کارشناس مسائل بین‌الملل در مطلبی در کانال تلگرامی خود با اشاره به انتشار خبر باز نکردن نامه رییس سیا از سوی سردار سلیمانی که از سوی یک رسانه آمریکایی منتشر شده است نوشت: سردار سلیمانی نامه‌ای را که پومپئو رییس CIA برای او نوشته بود نخوانده پس فرستاده است. پیش از این نیز دکتر ظریف تقاضای او و دو همکارش در کنگره را برای دریافت ویزا برای سفر به ایران رد کرده بود.
 
وی در توضیح رد درخواست ویزای این سه نماینده کنگره از سوی ایران نوشت: دفتر دکتر ظریف به طعنه (غریب به مضمون) نوشته بود شما که همه‌جا مدعی هستید، سفر به ایران مستعد افراطی‌سازی افراد است، می‌ترسیم با سفر به ایران افراطی شوید.
 
" لی زلدین" نماینده نیویورک، "مایکل پمپئو" نماینده وقت کانزاس و "فرانک لوبی یندو" نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا که هر سه جمهوریخواه و از مخالفان توافق هسته‌ای بودند در فوریه 2016، اعلام کردند برای سفر به ایران درخواست ویزا کرده‌اند. آنها در در خواست خود نوشته بودند علت اصلی تصمیم‌شان برای سفر به ایران نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که در اسفند 95 برگزار شد. آنها همچنین خواهان ملاقات با زندانیان آمریکایی در ایران و بازدید از سایت نظامی پارچین و تاسیسات هسته‌ای اراک و فردو شده بودند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان