تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

محروم شدن دانشجویان به خاطر مذهب غیرقانونی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حق آموزش یک حق بشری است که اصل ۳۰ قانون اساسی نیز این امر را متعلق به همه ملت می داند،‌گفت: آن چه که امروز در آموزش عالی اعمال می شود و دانشجویان به خاطر مذهب دیگر از تحصیل محروم می شود غیر قانونی است.

رویداد۲۴-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حق آموزش یک حق بشری است که اصل ۳۰ قانون اساسی نیز این امر را متعلق به همه ملت می داند،‌گفت: آن چه که امروز در آموزش عالی اعمال می شود و دانشجویان به خاطر مذهب دیگر از تحصیل محروم می شود غیر قانونی است.محمود صادقی در نشست «دانشگاه احیا یا احتضار» با بیان این که آذر ماه مانند خرداد پر از حادثه است گفت: ۱۰ آذر شهادت شهید مدرس که روز مجلس نام گرفت و ۱۶ آذر شهادت سه اهورای آذری به تعبیر استاد شریعتی است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: دوستان یک عنوان رادیکال و مایوس کننده دانشگاه احیا یا احتضار گذاشته اند اما بازهم از شما تشکر می کنم. سه قطره خون بعداز ۴ ماه از کودتای ۲۸ مرداد ریخته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دانشگاه از بدو تاسیس در ایران نقش خودش را تا حد مناسبی ایفا کرده و در همه سیاست‌های کشور نقش پیشگام و تعیین کننده‌ای داشته است.

صادقی با بیان این که امام (ره) فرمود دانشگاه مبدا تحولات است گفت: اگر خواهان پیشبرد اهداف هستیم نباید راهی جز دانشگاه متصور باشیم اما باید لوازم و ابزارش که تحولات اجتماعی و فرهنگی است، آماده باشد.

وی اظهار داشت: حق آموزش یک حق بشری است و همه آحاد ملت حق دسترسی به آموزش دارند. اصل ۳۰ قانون اساسی نیز این امر را متعلق به همه ملت می داند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: تمام ایرانیان صرف نظر از جنسیت، نژاد، مذهب و زبان باید از حق آموزش برخودار باشند و هیچ کس را نباید به خاطر داشتن مذهبی دیگر ولو مذاهبی که جز سه مذهب یگانه نیستند، محروم کنیم بلکه باید آموزش ببینند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: آن چه که امروز در آموزش عالی اعمال می شود و دانشجویان به خاطر مذهب دیگر از تحصیل محروم می شود غیر قانونی است.

صادقی با اشاره به قانون مصوب سال ۶۴ درباره هیات علمی دانشگاه ها گفت: باید این قانون اصلاح شود زیرا تا حکم قضایی وجود نداشته نباید عضو هیأت علمی را تعلیق کرد. این بلاتکلیفی بخصوص در دوره  زمینه را فراهم کرد تا بسیاری از اعضای هیأت علمی تعلیق شوند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان