تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

هوای تهران ناسالم شد/شهروندان از فعالیت طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند

اداره کل محیط زیست استان تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.٥میکرون فراتر از حد مجاز است، شهروندان تهرانی از فعالیت طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

رویداد۲۴-اداره کل محیط زیست استان تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.٥میکرون فراتر از حد مجاز است، شهروندان تهرانی از فعالیت طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و وقوع وارونگی دما، امروز و فردا(سه شنبه) با انباشت آلاینده‌های جوی در بیشتر مناطق شهر تهران مواجه خواهیم بود و کیفیت هوا در ساعات پرترافیک ناسالم خواهد شد.

براساس این گزارش به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان توصیه می شود دراین مدت از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز با کاهش فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز، از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

کیفیت هوای پایتخت از ابتدای سال جاری تا کنون 12 روز پاک، 197 روز سالم، 49 روز ناسالم برای گروه های حساس جامعه و یک روز ناسالم برای تمامی اقشار بوده است.

هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت و غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.٥میکرون بر روی عدد 147 و ناسالم برای گروه حساس جامعه است.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان