تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

خانواده معلولین با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه نگهداری یک معلول ماهیانه حدود ۲ میلیون تومان است و مستمری فعلی بهزیستی، کفاف یک سوم این هزینه‌ها را نمی‌دهد.

رویداد۲۴-عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه نگهداری یک معلول ماهیانه حدود ۲ میلیون تومان است و مستمری فعلی بهزیستی، کفاف یک سوم این هزینه‌ها را نمی‌دهد. عبدالرضا عزیزی در مراسم گردهمایی به مناسبت روز جهانی معلولان که امروز، شنبه با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولان حوزه حمایت از حقوق معلولان برگزار شد، اظهار کرد: هزینه نگهداری یک معلول در هر ماه حدود ۲ میلیون تومان است و مستمری فعلی سازمان بهزیستی کشور کفاف یک سوم این هزینه‌ها را هم نمی‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی مستمری معلولان به خانواده ‌های آن‌ها و مراکز نگهداری از معلولان به موقع پرداخت نشود، خانواده ها توانایی تامین هزینه‌های نگهداری از فرزند معلول خود را ندارند و فکر کنید که با این وجود فرد معلول را در خیابان رها کنند، پس بهتر است این مستمری به طور منظم به آن‌ها پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معلولان به شرط وجود حمایت های مورد نیاز دستگاه های مسئول در حوزه حمایت از حقوق معلولان، توانمند می‌شوند.

در حال تکمیل...

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان