تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

رفتار جامعه با معلولان مهربانانه نیست

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسبت به رفتار نامهربانانه جامعه با معلولان انتقاد کرد.

رویداد۲۴-رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسبت به رفتار نامهربانانه جامعه با معلولان انتقاد کرد.عبدالرضا عزیزی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در گردهمایی روز جهانی معلولان گفت: رفتار جامعه با معلولان مهربانانه نیست؛ بنابراین باید نگرش مثبت ایجاد کنیم.

وی افزود: یارانه مراکز توانبخشی بسیار کم است و به موقع هم پرداخت نمی شود. باید به تمام افراد دارای معلولیت وام اعطا شود.

عزیزی در ادامه گفت: پیشگیری از معلولیت اهمیت ویژه ای دارد، هزینه پیشگیری، یک سوم هزینه های درمانی است.

وی در رابطه با لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: اگر این لایحه به قانون تبدیل شود حتی با شهردار نیز در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی و پیگرد مسئولانی که قانون سه درصد استخدامی معلولان را رعایت نمی کنند، را از دیگر موارد مطرح شده در لایحه حمایت از حقوق معلولان عنوان کرد.

عزیزی گفت: مشارکت فعال، دسترسی‌پذیری و تامین امنیت زمینه توانمندسازی معلولان را فراهم می‌کند.

در ادامه ساعی(رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی)گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان 13 سال در کش و قوس بوده و تمام تلاش خود را می کنیم تا طی هفته های آینده، طلسم این لایحه را بشکنیم و آن را به تصویب برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه این لایحه 10 فصل و 35 ماده دارد که همه آنها مورد بررسی قرار گرفته است بیان داشت: تمام وظایف دستگاه ها در این لایحه، بازنگری شده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان