تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
حاجی دلیگانی،عضو کمیسیون برنامه، بودجه در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حقوق نمایندگان تازه به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد/نباید افزایش بیشتری داشت/ تشکیل کمیته محرمانه بررسی بودجه مجلس اخلال در روند عادی مجلس است

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره دلیل محرمانه تشکیل شدن کمیته بررسی بودجه مجلس گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم، اما بسیار کار نامربوطی است. تشکیل و محرمانه بودن این کمیته به‌نوعی اخلال درروند عادی مجلس است.
رویداد۲۴- حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره دلیل محرمانه تشکیل شدن کمیته بررسی بودجه مجلس گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم، اما بسیار کار نامربوطی است. تشکیل و محرمانه بودن این کمیته به‌نوعی اخلال درروند عادی مجلس است.

سال گذشته انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی ایران، رئیس صندوق توسعه ملی، مدیران بانک رفاه کارگران و مسئولان و مدیران چند سازمان دیگر با بازتاب گسترده‌ای تحت عنوان «فیش‌های نجومی» در رسانه‌ها و بین افکار عمومی انتشار یافت که همین امر سبب شد تا چند نفر از مدیران صنعت بیمه، بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی دیگر استعفا دهند.

پس‌ازآن محمدباقر نوبخت ضمن عذرخواهی از مردم بابت فیش‌های حقوقی که سابقه آن به دولت احمدی‌نژاد برمی‌گشت، اعلام کرد که بنا بر مصوبه شورای حقوق و دستمزد ازاین‌پس حداکثر پرداخت حقوق و دستمزد مقامات سیاسی کمتر از ۱۰ میلیون تومان و سایر مقامات و مدیران غیرسیاسی حداکثر ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

روز یکشنبه روزنامه همشهری در گزارشی مطرح کرد که کمیته بررسی بودجه مجلس در ظاهر تصمیم گرفته تا دستمزد ماهیانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن هزینه‌هایی مانند خودرو، اجاره مسکن، اجاره دفتر نمایندگی در تهران، اجاره دفتر نمایندگی در حوزه، تأمین خودرو در حوزه، پروازهای داخلی برای سرکشی به حوزه‌ها، پروازهای داخلی و خارجی برای انجام مأموریت، یک محافظ یا مسئول دفتر، راننده، پاداش نمایندگی هر سه ماه از 5 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش دهد.

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته همراه با دستمزد ماهیانه و با محاسبه هزینه‌هایی که مورداشاره قرار گرفت در ماه حدود 36 میلیون تومان دریافتی داشتند در صورت اضافه شدن دستمزد ماهیانه آنان به‌طور حتم هزینه‌های حاشیه‌ای هم به همان نسبت افزوده خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره افزایش دستمزد ماهیانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: کلیاتی از این مسئله مطرح‌شده است ولی مخالف بودم و بعید می‌دانم که به تصویب مجلس برسد.

وی دلیل احتمال رأی منفی نمایندگان مجلس به افزایش حقوق نمایندگان را چنین بیان کرد: افزایش حقوق نمایندگان هیچ ضرورتی ندارد و امروزه وضعیت کشور به‌گونه‌ای است که هم اعضای خانه ملت و هم دیگران باید از چنین افزایش هزینه‌هایی جلوگیری به عمل‌آورند و تا زمانی که نمایندگان خود به کاری عمل نکنند، نمی‌توانند آن را از دیگران بخواهند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به افزایشی که چند ماه درباره حقوق نمایندگان صورت گرفت نیز اشاره کرد و افزود: با این افزایش حقوق هم مخالف بودم که بر اساس آن از حدود مبنای چهار و نیم میلیون تومان به 7 یا 8 میلیون تومان رسید که البته انجام شد ولی افزایش دیگری نباید صورت گیرد.

وی درباره زمان این افزایش حقوق اظهار داشت: زمان دقیق را نمی‌دانم، اما در بودجه سال 96 به تصویب رسیده بود.

حاجی دلیگانی در رابطه با دریافتی 36 میلیون تومانی نمایندگآن‌همراه با تمام هزینه‌ها ابراز کرد: در این حد را نمی‌پذیریم زیرا هزینه‌های دفتر را نباید به‌عنوان هزینه نمایندگان برشمرد. مقوله‌های جدا از هم هستند، گفته فوق مانند این می‌ماند زمانی که می‌خواهند حقوق یک بخشدار یا فرماندار را اعلام کنند با هزینه کارکنان و برق و آب و گاز محاسبه شود که غیرمنطقی به‌حساب می‌آید.

وی در ادامه اظهار داشت: دستمزدی که به راننده پرداخت می‌شود بخشی از حقوق نماینده نیست زیرا او یک نفر دیگر است. اینکه در بودجه مسئله مورداشاره به‌طورکلی برای نماینده محاسبه می‌شود روش غلطی است که کمیسیون بودجه هم‌بارها اصلاح آن را پیشنهاد داده و باید به دو بخش تقسیم شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در ادامه تصریح کرد: نماینده را باید به‌عنوان یک‌نهاد بشناسیم نه شخص، زیرا هزینه‌هایی مانند برق، آب، خودرو و ... به جیب او که نمی‌رود به‌حساب فرد دیگری ریخته می‌شود بنابراین باید جدا در نظر گرفته شود. حاجی دلیگانی درباره دلیل محرمانه تشکیل شدن کمیته بررسی بودجه نیز گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم، اما بسیار کار نامربوطی است. تشکیل و محرمانه بودن این کمیته به‌نوعی اخلال درروند عادی مجلس است زیرا اگر در قالب فراکسیون تشکیل شود امکان آن هست، ولی به شکل کمیته نمی‌توان چنین تصمیم گرفت دلیل آن‌هم این است که نماینده‌ها به‌مانند هم رفتار می‌کنند و از حقوق مساوی برخوردارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
چه فرقی میکنه اینقدر باشه یا زیاد باشه مال ما مردم کم وزیاد داره دیگه اینا شکم شون سیر که مدام نقشه میکشن برای بازاری کارمند وعیره من اگرنماینده بودم نصف پول میدادم به ایتام وزلزله زده ها
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان