تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

مردم از حذف کردن خوششان نمی‌آید/ گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی یک اصل عقلایی است

وزیر کشور دولت اصلاحات درباره مطرح شدن گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی گفت: آدم عاقل از گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی ناراحت نمی‌شود اما رقیب همیشه به دنبال حذف طرف مقابل بوده و برای همین است که همیشه مردم مقابل آن‌ها ایستاده‌اند زیرا آنان از حذف و طرد خوششان نمی‌آید.

رویداد۲۴-وزیر کشور دولت اصلاحات درباره مطرح شدن گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی گفت: آدم عاقل از گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی ناراحت نمی‌شود اما رقیب همیشه به دنبال حذف طرف مقابل بوده و برای همین است که همیشه مردم مقابل آن‌ها ایستاده‌اند زیرا آنان از حذف و طرد خوششان نمی‌آید.حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مطالبه‌گری حامیان رئیس‌جمهور (اصلاح طلبان) و همچین نقد مخرب دولت گفت: حتما ورای بعضی از انتقادات ممکن است انگیزه‌هایی وجود داشته باشد؛ اما می‌دانم آقای روحانی علاقمند هستند که جامعه به نحوی مطلبوب و خوبی اداره شود. تا جایی هم که اطلاع دارم ایشان از هر گونه نقد مثبت استقبال می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای هم در سال ۸۴ عبور از سید محمد خاتمی را کلید زدند‌‌ همان رفتاری که امروز با روحانی می‌شود و نتیجه‌اش حضور هشت ساله احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور در کشور شد این بار باید با این مقوله چگونه برخورد کرد، گفت: طی آن ساله‌ها یک عده محدودی این مسئله را بیان کردند، امروز هم همین طور است اما این دلیل نمی‌شود این را به کل جامعه تعمیم دهیم امروز یک عزم همگانی برای این مطلب نیست.

وزیر کشور دولت اصلاحات درباره گفت‌و‌گو بین جریان‌های سیاسی و سران آنان که این روز‌ها از سمت برخی از افراد در جبهه اصولگرایان مطرح می‌شود، گفت: گام برداشتن به این سمت که کنش‌گران سیاسی با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند یک اصل عقلایی است؛ هیچ آدم عاقلی از اینکه جریان‌های سیاسی مختلف با یکدیگرتبادل نظر و گفت‌و‌گو کنند، نباید ناراحت شود.

وی تاکید کرد: به طور قطع در این گفت‌و‌گو‌ها کنش‌گران سیاسی و فعالان این عرصه به یک نقاط مشترک خواهند رسید.

موسوی لاری خاطر نشان کرد: جریان مقابل اگر به جای پرخاشگری، طرد، رد صلاحیت‌های بی‌مورد و بی‌دلیل، به گفت‌و‌گو تبادل نظر و پذیرش یک‌دیگر اعقتاد داشته باشد قطعا به صلاح جامعه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر رویکرد اصولگرایان و پیشنهاد آنان مبنی بر گفت‌و‌گو میان دو جریان سیاسی کشور به دلیل رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد و یاران وی است، گفت: اصلا نمی‌دانیم که این جریان تغییر تاکتیک و رویکرد داده است یا خیر. یا پیشنهادات حرف یک نفر از آنان است یا حرف کل جبهه اصولگرایی. به‌شخصه خیلی امیدوار نیستم که این جریان آمادگی پذیرایی این اصل (گفت‌و‌گو) را داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: متاسفانه در تمام طول این مدت جریان مقابل روی حذف رقیب کار کردند و برای همین است که جامعه همیشه در برابر آنان موضع گرفته است، مردم از حذف و طرد خوششان نمی‌آید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان