تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

افتتاح فاز اول خط ۶ مترو تهران تا شهریور ۹۷

مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح فاز اول خط ۶ مترو تهران تا شهریورماه ۹۷خبر داد.

رویداد۲۴-مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح فاز اول خط ۶ مترو تهران تا شهریورماه ۹۷خبر داد.علی امام صبح امروز در حاشیه بازدید شهردار تهران از خطوط ۶ و ۷ مترو گفت: خط ۷ به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه است،۲۰ کیلومتر از این خط با ۸ ایستگاه در خردادماه افتتاح شد که به دلیل مشکلات متعددی که داشت در آبان‌ماه بهره‌برداری از آن متوقف شد.

وی افزود: براساس یک برنامه شش ماهه در نظر داریم تا در اردیبهشت‌ماه از این خط به طول ۲۰ کیلومتر با ۸ ایستگاه بهره‌برداری کنیم. تا سال آینده بهره‌برداری از کل خط ۷ انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد بدون توقف خط ۷، بهره‌برداری ادامه داشته باشد، گفت: این خط از لحاظ تجهیزات، هواکش، هواساز ایستگاه‌ها و هواکش‌های میان تونلی دچار مشکلاتی بود به گونه‌ای که برخی زمینه‌ها برای ایجاد هواکش میان تونلی خریداری نشده بود.

امام در ادامه بیان داشت: جلسات فشرده با پیمانکاران برای نصب تجهیزات و تکمیل اشکالات خط ۷ انجام شد،در بازدیدی که صبح امروز شهردار تهران به همراه مدیرعامل بانک شهر داشت، قرار شد که همکاری‌های لازم در خصوص تامین منابع مالی انجام گیرد.

وی افزود: از این به بعد هیچ خط مترویی بدون سیگنالینگ افتتاح نمی‌شود،افتتاح کامل خط ۷ مستلزم تامین منابع است.

مدیرعامل شرکت مترو  در مورد خط ۶ نیز با بیان اینکه عملیات ساختمانی این خط تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: البته در بحث تجهیزات عقب‌ماندگی شاهد هستیم چراکه کمتر از ۱۰ درصد تجهیزات خریداری شده است.

امام در ادامه گفت:فاز اول خط ۶ تا شهریور ۹۷ افتتاح می‌شود،در فاز اول ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو با مبدا ایستگاه دولت آباد با ۴ ایستگاه فعال می‌شود.

وی افزود: سال گذشته توسعه نیمه جنوبی خط ۶ از دولت‌آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی نیز در دستور کار قرار گرفت،برای افتتاح فاز اول خط ۶ به طول ۱۰ کیلومتر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و در کل برای افتتاح کل خط ۶، ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

مدیرعامل شرکت مترو  همچنین درخصوص شائبه تبلیغاتی بودن افتتاح خط ۷ گفت: اینکه خط ۷ مترو با چه هدفی و نیتی افتتاح شده را باید از مدیران قبلی بپرسید اما افتتاح این خط ریسک بالایی داشت که آن مدیران قبلی پذیرفته‌اند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان