تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶

اصلاح ساختار خودروسازها یک شبه اتفاق نمی‌افتد/ نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم

رئیس سازمان محیط زیست، گفت: خودروهای داخلی پاسخگوی استانداردهای روز نیست و از آن طرف هم خودروهای قدیمی مهمترین عامل آلودگی هوای شهرها در زمان وارونگی هوا هستند.

رویداد۲۴-رئیس سازمان محیط زیست، گفت: خودروهای داخلی پاسخگوی استانداردهای روز نیست و از آن طرف هم خودروهای قدیمی مهمترین عامل آلودگی هوای شهرها در زمان وارونگی هوا هستند.عیسی کلانتری در پایان نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اینکه وظیفه سازمان محیط زیست گرفتن گزارش از دستگا‌ه‌ها است و آیا دستگاه‌ها مانند وزرات نفت   وزارت صنعت گزارش عملکرد خورد را برای کمک به کاهش آلودگی هوا ارائه داده‌اند، گفت: گزارش می‌دهند اما این گزارش‌ها  مشکل را حل نمی‌کند.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: وقتی صنعت خودرو نمی‌تواند یک شبه ساخت موتور را عوض کند یا باید تولید خودرو متوقف شود یا فکر دیگری شود .

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توانید تولید را به عنوان دولت متوقف کنید، بیان‌کرد: ما می‌توانیم کل حمل و نقل را  بخوابانیم اما شما به عنوان مصرف‌کننده آیا از این وضعیت رضایت پیدا می‌کنید؟

کلانتری درباره اینکه چرا مردم را همیشه در بحث تردد محدود می‌کنید اما دستگاه‌ها را موظف نمی‌کنید درست عمل کنند، اظهارداشت: این امر درازمدت است و اصلاح ساختار خودروسازها یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما اگر امروز آلودگی وجود دارد با محدودیت در حمل و نقل و رفت و آمد مشکل امروز را می‌خواهیم حل کنیم.

وی افزود: خودروهای داخلی پاسخگوی استانداردهای روز نیست و از آن طرف هم خودروهای قدیمی  مهمترین عامل آلودگی هوای شهرها در زمان وارونگی هوا هستند.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: اکنون بزرگترین مشکل ما مواد زیر  ۲/۵ میکرون است که شامل دوده و غیره می‌شود و ناشی از احتراق ناقص موتورها است و همه موتورهای موجود متحرک در هوای سرد آلوده‌کننده هستند. باید انتخاب کرده و تصمیم سختی بگیریم و نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم .

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان