تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶

پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره‌دار در فراکسیون حقوق شهروندی/ بررسی موضوع باج‌گیری از ورزشکاران ازطریق دسترسی به اطلاعات شخصی

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی از بررسی وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و تجسس در حریم خصوصی افراد در یکی از فدراسیون‌های ورزشی در نخسین جلسه این فراکسیون خبر داد.

رویداد۲۴-سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی از بررسی وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و تجسس در حریم خصوصی افراد در یکی از فدراسیون‌های ورزشی در نخسین جلسه این فراکسیون خبر داد.بهرام پارسایی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه فراکسیون حقوق شهروندی اعلام کرد: فراگسیون حقوق شهروندی براساس اصل حقوق شهروندی و حقوق ملت و قوانین متعدد مثل فصل ۳ قانون اساسی تاسیس شد و امروز اولین جلسه رسیدگی به موضوعات حقوق شهروندی تشکیل شد.

وی با بیان این‌که همه اعضای هیات رییسه فراکسیون حقوق شهروندی از اعضای فراکسیون امید هستند، تاکید کرد: در این جلسه 2 موضوع مورد بررسی قرار گرفت که یکی بحث دانشجویان ستاره‌دار بود و دیگری بحث سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس با اشاره به بررسی موضوع دانشجویان ستاره‌دار یادآور شد: بنابر قانون اساسی، منویات امام و رهبری نمی‌توانیم کسی را از تحصیل منع کنیم. بر این اساس، نمایندگان دانشجویان ستاره‌دار در جلسه امروز فراکسیون حقوق شهروندی حضور یافته و توضیحاتی ارائه کردند.

او خاطرنشان کرد: بر این اساس قرار شد در راستای تحقق حق و حقوق این گروه از دانشجویان اقدامات لازم را انجام داده و موضوع را پیگیری کنیم. همچنین قرار شد ابتدا این دانشجویان دست از تحصن بردارند و فراکسیون نیز بنابر وظیفه ذاتی خود، پیگیر موضوع باشد. بنابر این بنا داریم با بررسی دقیق موضوع، مواردی که صراحتاً حقوق دانشجویان تضییع شده را پیگیری و ان‌شاءالله در اسرع وقت به نتیجه برسانیم.

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در تشریح روند بررسی پرونده دانشجویان ستاره‌دار در این فراکسیون گفت: طبیعتاً ابتدا تعداد دقیق دانشجویان ستاره‌دار را مشخص می‌کنیم و در ادامه برای حل مشکل با مسئولان وزارتخانه‌های ذی‌ربط صحبت می‌کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس یادآور شد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، سواستفاده از اطلاعات شخصی افراد بود که بعضاً با سرک کشیدن به زندگی افراد مدیران به

 

 

 

وی ادامه داد: در جلسه امروز فراکسیون یکی از افرادی که حقوقش در یکی از فدارسیون‌های ورزشی تضیع شده بود و او را تهدید به انتشار عکس‌های خانوادگی‌اش کرده بودند، حضور یافت. طبیعتاً ورود به حریم خصوصی مردم ممنوع و مصداق تضیع حقوق شهروندی است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس همچنین گفت: متاسفانه در وزارت ورزش روسای برخی فدارسیون‌ها مسائل این چنینی داشتند و افراد را با تهدید به انتشار عکس  خصوصی‌شان برکنار کردند که بسیار مذموم است.

او خاطرنشان کرد: قرار است هفته آینده جلسه‌ای با وزیر ورزش داشته باشیم و این موضوع را پیگیری کنیم تا جلوی تجسس در زندگی خصوصی افراد گرفته شود.

پارسایی در پایان با بیان اینکه فراکسیون حقوق شهروندی در 2 هفته آینده این موضوعات را به نتیجه خواهد رساند، گفت:‌ هدف ما صرف برگزاری جلسات نیست و بنا داریم عملا وارد موضوعات شویم و از حقوق مردم دفاع  کنیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان