تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

استقلال به قاتل پرسپولیس رسید

شاگردان شفر با شکست 3 بر صفر «ایران‌جوان»، در نیمه نهایی به مصاف صنعت نفت آبادان خواهند رفت

رویداد۲۴-شاگردان شفر با شکست 3 بر صفر «ایران‌جوان»، در نیمه نهایی به مصاف صنعت نفت آبادان خواهند رفت در تنها دیدار باقی مانده از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور، استقلال و ایران‌جوان از ساعت ۱۴:۳۰ روز گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این مسابقه در حالی آغاز شد که وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال، دست به تغییر مهمی در ترکیب تیم خود زده بود و از سید مهدی رحمتی کاپیتان تیمش که مدت‌ها بود روی نیمکت می‌نشست، در ترکیب اصلی استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار، ایران‌جوان روی یک ضدحمله می‌توانست به گل برسد اما این موقعیت تبدیل به گل نشد. پس از آن، استقلال توپ و میدان را در اختیار گرفت و فرصت‌های بسیار خوبی را برای گلزنی به دست آورد اما وحید اصغرزاده، دروازه‌بان ایران‌جوان اجازه گلزنی به آنها نمی‌داد و با واکنش‌های خود مانع از گشودن دروازه‌اش می‌شد اما در حالی که نیمه اول در وقت‌های تلف شده رو به پایان بود، تک گل آبی‌ها در دقیقه 4+ 45 روی کرنر ارسالی سرور جپاروف و ضربه سر سید مجید حسینی به ثمر رسید تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.
نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که اصغرزاده، دروازه‌بان ایران‌جوان که مصدوم شده بود، نتوانست به بازی ادامه دهد و بوشهری‌ها به همین علت دروازه‌بان خود را تغییر دادند اما در دقیقه 50 بود که جپاروف روی یک ضربه از پشت محوطه جریمه که به مدافع بوشهری‌ها خورد و تغییر جهت داد، گل دوم استقلال را به ثمر رساند تا آبی‌پوشان به پیروزی در این بازی امیدوارتر شوند. در ادامه مهدی قائدی که در این بازی مقابل تیم سابق خود قرار گرفته بود، با کارت زردی که در دقیقه 59 از رضا عادل داور بازی گرفت، با توجه به کارت زردی که مقابل گل‌گهر دریافت کرده بود، دو اخطاره شد تا از دیدار آینده استقلال در جام حذفی محروم شود.
در دقیقه 69 این بازی، شفر دست به تعویض زد و سید محسن کریمی که مدت‌ها بود برای استقلال بازی نمی‌کرد و نامش در لیست نیم فصل اول این تیم هم قرار نداشت را به جای فرشید اسماعیلی به میدان فرستاد تا او هم دوباره برای آبی‌پوشان بازی کند. بعد از ورود فرشید باقری به میدان به جای داریوش شجاعیان در دقیقه 83، شفر تعویض سوم خود را هم با به میدان فرستادن پژمان منتظری به جای سرور جپاروف انجام داد و منتظری که چند ماهی به دلیل مصدومیت و جراحی کتف خود بیرون بود، به میدان رفت.
اما در شرایطی که بازی لحظات پایانی خود را سپری می‌کرد، استقلال در دقیقه 2+90 و روی نفوذ وریا غفوری به درون محوطه جریمه و پاس او به علی قربانی و ضربه بغل پای او به گل سوم رسید و بازی هم با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید تا استقلال به یک برد شیرین دست پیدا کند و راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شود.

حریفان نیمه نهایی مشخص شدند
مراسم قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال در فصل ۹۷-۹۶ نیز پس از بازی استقلال و ایران‌جوان در ورزشگاه آزادی برگزار شد و سعید عزت اللهی ملی پوش کشورمان که در آمکار روسیه بازی می کند و در ورزشگاه حضور داشت، گوی ها را  برداشت که بر اساس آن، صنعت نفت آبادان میزبان استقلال شد و استقلال خوزستان نیز از خونه به خونه پذیرایی می کند. بازی نفت آبادان و استقلال ۱۱ دی و بازی استقلال خوزستان و خونه به خونه ۱۸ اسفند برگزار می شود. به گفته سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر اگر ورزشگاه اروند خرمشهر مسأله نور خود را حل نکند فینال جام حذفی در این ورزشگاه برگزار نخواهد شد اما در ادامه فتاحی اعلام کرد که مشکل چمن ورزشگاه خرمشهر در حال برطرف شدن است و فینال 12 یا 13 اردیبهشت ماه سال 97 در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

 

کنفرانس:

شفر: نگران بازی با صنعت نفت نیستیم
وینفرد شفر، سرمربی استقلال پس از صعود تیمش به نیمه نهایی جام حذفی گفت: از هواداران تشکر می‌کنم. زمان مناسبی برای بازی نبود. بازیکنانم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. طبیعی است که در جام حذفی تیمی از لیگ برتر مقابل تیم دسته یکی قرار می‌گیرد استرس داشته باشد که شاید نتوانیم ببریم اما خوشبختانه توانستیم به استرس خود غلبه کنیم و بازی خوبی را مقابل ایران‌جوان ارائه
دهیم.
او افزود: در ابتدا از هواداران تشکر می‌کنم که در روز وسط هفته در ورزشگاه حاضر شدند. اول که وارد ورزشگاه شدم دیدم سکوها خالی هستند و گفتم خدایا چرا ورزشگاه خالی است اما می‌دانستم که می‌شود به هواداران اعتماد داشت و دیدید که اینگونه هم شد. بعد از گل اول همه بازیکنان ما آزاد شدند و توانستیم موقعیت‌های بهتری خلق کنیم و دو گل نیز به ثمر رساندیم.
سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا فاصله کم دیدار این تیم مقابل صنعت نفت به کیفیت بازی آبی‌پوشان ضرر نخواهد زد؟ گفت: از سرمربی حریف نیز می‌توانید این سؤال را مطرح کنید. همه تمرکز و حواس ما به بازی بعدی است و سپس به بازی بعد از آن فکر می‌کنیم. نفت آبادان با یک بازی خوب پرسپولیس را شکست داد و می‌دانیم که بازی آسانی نداریم اما ما نگران نیستیم.

دلگرم: ما باید واقعیت را قبول و با آن زندگی کنیم
غلامرضا دلگرم، سرمربی تیم فوتبال ایران‌جوان بوشهر پس از شکست تیمش گفت: بزرگترین تفاوت جو ورزشگاه بود و برخی بازیکنان ما برای اولین بار در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رفتند. تفاوت‌هایی میان ما و استقلال وجود دارد. بزرگترین تفاوت جو ورزشگاه بود و برخی بازیکنان ما برای اولین بار در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رفتند. با این حال اگر نیمه اول با تساوی به رختکن می‌رفتیم، وضعیت عوض می‌شد. وی افزود: در نیمه دوم، وقتی بعد از اینکه بازیکنان ما چیزی برای از دست دادن نداشتند، بهتر بازی کردند و انتظارات را به نمایش گذاشتند. باید به باشگاه استقلال هم تبریک بگویم و برای‌شان در ادامه راه آرزوی موفقیت داشته باشم. ما باید واقعیت را قبول و با آن زندگی کنیم.

نظرات شما
پیشخوان