تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

لاوروف: تنها راه حل نهایی بحران سوریه، مذاکره است

وزیر خارجه روسیه در دیدار با دی میستورا بعضی بازیگران در صحنه سوریه را عامل تنش معرفی و تاکید کرد این بازیگران برای کارشکنی در روند حل بحران در این کشور تلاش می‌کنند.

رویداد۲۴-وزیر خارجه روسیه در دیدار با دی میستورا بعضی بازیگران در صحنه سوریه را عامل تنش معرفی و تاکید کرد این بازیگران برای کارشکنی در روند حل بحران در این کشور تلاش می‌کنند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، با انتقاد تلویحی از عملکرد و اقدامات غیر سازنده آمریکا در قبال مسئله سوریه گفت: متاسفانه برخی بازیگران نه تنها کمکی به حل بحران نکردند، بلکه در مسیر اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد سنگ اندازی می‌کنند.

لاوروف افزود: روسیه برای آغاز مذاکرات مستقیم و برگزاری کنگره گفتگوی ملی سوری- سوری تمام تلاش خود را به کار بسته است.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به موفقیت مذاکرات آستانه، اظهار داشت: تنها راه حل نهایی بحران سوریه، گفتگو و مذاکره است.

لاوروف تاکید کرد، سازمان ملل باید تلاش‌های خود در زمینه کمک بشر دوستانه به مردم سوریه و بازگشت آرامش در این کشور را دو‌چندان کند. لاوروف با تمجید از نقش ایران در روند حل بحران سوریه گفت: روسیه، ایران و ترکیه، نقشی سازنده در مبارزه واقعی با تروریسم و حل بحران سوریه بکار گرفته اند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هم در این دیدار گفت: روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم و ایجاد مناطق عاری از درگیری قدم‌های محکمی برداشته است. سرگئی شویگو به اقدامات روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشور‌های ضامن آتش بس اشاره و تاکید کرد: روسیه گام‌های موثری برای گفتگو‌های سیاسی در سوریه برداشته است.

استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه هم با تمجید از نقش سازنده روسیه، ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم و شکست گروه تروریستی داعش گفت: خوشبختانه روند آستانه، که به ابتکار سه کشور روسیه، ایران و ترکیه آغاز شده، نتایج ملموسی در پی داشته است. او ابراز امیدواری کرد، با برگزاری کنگره ملی گروه‌های سوری در شهر سوچی، امنیت و آرامش به سوریه بازگردد.

استفان دی میستورا افزود: متاسفانه دور اخیر مذاکرات صلح در ژنو، موفقیت آمیز نبود و بدون نتیجه پایان یافت. او تاکید کرد به کمک روسیه برای به ثمر رسیدن تلاش‌ها در روند حل بحران سوریه نیازمندیم.

او گفت: قطعنامه ۲۲۵۴ هدایت‌گر رسیدن به راه حل در سوریه است.

دی میستورا در اظهارات خود در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آخرین دور مذاکرات صلح سوریه در ژنو، گفت من نمی‌توانم ناامیدی خود را از نتیجه نشست ژنو پنهان کنم. او گفت هیئت معارضان سوری، حرف و سخن درباره سرنوشت بشار اسد را به عنوان یک پیش شرط نمی‌داند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان