تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

کاهش ۲ دهم درصدی تعداد کارمندان شهرداری تهران

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: از زمان حضور نجفی در شهرداری تهران تاکنون 2 دهم درصد از تعداد کارمندان به صورت طبیعی کم شده است.
رویداد۲۴-معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: از زمان حضور نجفی در شهرداری تهران تاکنون 2 دهم درصد از تعداد کارمندان به صورت طبیعی کم شده است.

ابراهیم شیخ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه خبرنگاران بخش مهمی از سرمایه انسانی مدیریت شهری هستند، گفت: همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا در ساخت سرمایه انسانی موفق‌تر باشیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از احصاء ۳۱۹، ۷۲، ۴۱ و در مرحله آخر ۹ چالش عمده در ۴۰ روز اول حضور خود در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران خبر داد و افزود: اولین چالش را عدم جامعیت نظام اماری است، چراکه شهرداری تاکنون یک بانک جامع برای اطلاعات نیروی انسانی حتی در سطح عدد هم نداشته است و نمی‌توانستیم با سرعت، دقت و اعتبار درباره کمیت و کیفیت نیروی انسانیمان اطلاعات کسب کنیم.

وی به فساد و کاهش سلامت اداری به عنوان چالش دوم اشاره کرد و گفت: در نظرسنجی «ایسپا» از مراجعانی که برای خدماتی خاص به شهرداری مراجعه کردند، ۳۲ درصد ادعا داشتند که برای دریافت خدمات، از آن‌ها تقاضایی غیرمرسوم و غیر رایج شده است. شواهد دیگری هم وجود دارد که وجود این چالش را تایید می‌کند.

شیخ فرهنگ غیرحرفه‌ای حاکم بر سازمان شهرداری را چالش سوم خواند و اظهار کرد: به خاطر این فرهنگ غیرحرفه‌ای افراد با تکیه بر روابط تلاش می‌کردند، به سلسله مراتب بالا‌تر برسند.

وی چالش چهارم را منطقی نبودن حجم و کیفیت نیروی انسانی در مقایسه با ماموریت‌های سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز در شهرداری تهران ۶۸ هزار و ۸۲ نیروی انسانی داریم که این بدان معناست که در مقایسه با شهرهای پرجمعیت خارجی ما ماموریت‌های کمتر و پرسنل بیشتری داریم، از طرفی خود را با شهرهای داخلی نیز مقایسه کردیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: شیراز با وجود1.7میلیون جمعیت ۸هزار کارمند و اصفهان با ۲. ۳ میلیون، ۱۳ هزار کارمند شهرداری دارد، این یعنی به طور متوسط به ازای هر یک میلیون جمعیت ۵ هزار کارمند در شهرداری هستند. اما اگر این ۵ هزار نفر را ملاک قرار دهیم، شهر تهران با ۹ میلیون جمعیت باید ۴۵ هزار نفر پرسنل شهرداری داشته باشد، در حالی که الان بیش از ۶۸ هزار نفر در شهرداری کار می‌کنند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
قاضی عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
یکی دیگه از ژنهای دوگانه و حزب باد آقای آرش ظفری از ارکان روابط عمومی شهرداری قالیباف است که الان در کنار نجفی شهردار تهران جاخوش کرده , یکی نیست بگه ظفری تا کجا میخوای بری ? حزب باد نباش
قاضی عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
ژن خوب بعدی آقای میرپوره که هنوز لابی گریها و کثافتکاریهای انتصاباتش برملا نشده پست مدیرکلی گرفته , مبارکه , آقای شیخ مگه قرار نبود با فساد مبارزه بشه , اینجوری به رای مردم احترام میگذارید , شما سوابق این شخص رو بررسی کردید ?!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان