تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۶

مقاوم نبودن مراکز درمانی تهران در برابر زلزله از همه جا بدتر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از مراکز درمانی در برابر زلزله، مقاوم نیست و تهران از همه جا بدتر است و حکومت، دولت و مجلس باید به حوزه سلامت، توجه بیشتری داشته باشند.

رویداد۲۴-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از مراکز درمانی در برابر زلزله، مقاوم نیست و تهران از همه جا بدتر است و حکومت، دولت و مجلس باید به حوزه سلامت، توجه بیشتری داشته باشند.حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع مردم شهرستان انار استان کرمان ضمن تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در شهرستان انار، گفت: اقدامات بسیار خوبی در قالب طرح تحول سلامت در این منطقه مشابه  اقدامات سراسر کشور انجام شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در قالب طرح تحول سلامت، فضاهای بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از ۶ هزار متر مربع به بیش از ۱۶ هزار متر مربع افزایش یافته و اعتبارات هزینه شده در حوزه سلامت در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، ۳ برابر افزایش یافته و یک چهارم آن را خیرین پذیرفته و مشارکت کرده‌اند.

هاشمی افزود: خوشحالیم که در این منطقه از کشور، حس نوع دوستی تا این حد جاری است و مصداق واقعی این حدیث است که "از خود عبور می کنند تا به دیگران خیر برسانند" و من دست تک تک خیرین را می بوسم و امیدوارم که خدا در دنیا برکت و در آخرت، اجر عمل صالح را به آنها و نسلشان عطا فرماید.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم اعتماد بسیار زیادی به پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی دارند. در فضای غوغا سالار رسانه ای و بداخلاقی های سیاسی در کشور که همه ما به شدت از آن دلخور هستیم، هجمه ها و نسبت های ناروایی علیه جامعه پزشکی مطرح می شود اما حقیقت آن، همان چیزی است که در مردم می بینیم که به جامعه پزشکی، اعتماد زیادی دارند زیرا واسطه بین بیماران و خداوند هستند.

 هاشمی تصریح کرد: شاید برخی از سیاسیون کشور برای سلامت مردم آنگونه که شایسته است، ارزش قائل نباشند و کارهایی را می کنند که نباید انجام دهند و بخاطر ندانم کاری، سوء مدیریت، پمپاژ اخبار ناامید کننده، با روح، روان و جسم مردم بازی می کنند و باعث آسیب به آنها می شوند اما سلامت مردم یک کشور، یکی از شرط های پیشرفت آن است و در صورت عدم تامین سلامت، ممکن است مردم نتوانند حتی عبادت کنند و امنیت نیز برقرار نمی شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت، گفت: درست است که بیش از ۵ هزار خانه بهداشت و ۲۴ هزار تخت بیمارستانی(به اندازه یک چهارم کل تخت های بیمارستانی تاریخ کشور) در ۴ سال گذشته ایجاد شد و هزینه های درمانی مردم کاهش و دسترسی آنها به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش یافته اما علاقه نداریم که مردم بیمار شوند ولی این اقدامات انجام شده و باید آنها را بازگو کرد چرا که برخی افراد به دنبال تبلیغ افکار منفی در کشور هستند و اینکه چه کاری با روح و روان مردم می کنند، در حیرتم چون بخشی از این اخبار از سوی برخی افراد که باید به مردم امید بدهند، مخابره می شود.

 هاشمی گفت: علیرغم اقدامات ارزشمند انجام شده در طرح تحول سلامت اما هنوز هم کمبودهای زیادی وجود دارد و مردم حق بیشتری دارند. استان کرمان که زلزله خیز است، بسیاری از مراکز درمانی در برابر زلزله، مقاوم نیست و تهران از همه جا بدتر است و حکومت، دولت و مجلس باید به حوزه سلامت، توجه بیشتری داشته باشند و امیدواریم که در تصویب لایجه بودجه، اگر مواردی از سوی دولت مورد غفلت واقع شده را تکمیل کند و مشکل سلامت مردم در یک دوره زمانی را بتوان برطرف کرد تا فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند، "بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد"، محقق شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امیدوارم نیازهای شهرستانهای رفسنجان و انار که از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است، برطرف شود، افزود: برای تکمیل بیمارستان انار، تابعی دولت و سازمان برنامه و بودجه هستیم و امیدواریم که اعتبار مورد نیاز آن در بودجه ۹۷ پیش بینی شود و فقط روی کاغذ نماند و تخصیص پیدا کند تا بتوانیم ظرف مدتی که پیمانکار وعده داده، بیمارستان را به بهره برداری برسانیم.

 هاشمی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: کشور و انقلاب اسلامی، مدیون خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی است و مقدر الهی بود که ایشان بیش از این، اذیت و در رنج نباشند و شاید تقدیر الهی این بود اگرچه کشور به این مرد بزرگ، نیاز زیادی داشت و ایشان سختی های زیادی را متحمل شد و از این جهت همه فرزندان انقلاب نیز ناراحت هستند، آرزو می کنیم که با اولیاالله محشور شوند و آرزوهای ایشان نیز برای کشور محقق شود.

وزیر بهداشت افزود: من چند ساعت قبل از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمت ایشان بودم و البته هر بار که به محضر ایشان می رسیدیم در مورد ایران و آینده ایران، آرزوهای بسیار زیبایی داشتند و بارها می گفتند که همانطور که ما به دنیا نیاز داریم دنیا نیز به ایران نیاز دارد و اطمینان داشتند که وضعیت ایران بهتر می شود البته ممکن است مقاطعی با تالمات، ناامیدی و یاس همراه باشد اما باید مطمئن باشید که ایران پیشرفت خواهد کرد و من نیز معتقدم که این اتفاق خواهد افتاد و تردیدی ندارم اما این افتخار نصیب چه افرادی بشود که کشور را به سرمنزل مقصود برسانند و باعث عزت، آبرو، رفاه بیشتر مردم شوند، به خودمان وابسته است که تا چه حد قدر فرصت انقلاب اسلامی که خدا در اختیار ما گذاشت و به برکت خون شهدا، استمرار یافت، را بدانیم.

 هاشمی ضمن تاکید بر لزوم وحدت و اتحاد و دوری از خودبینی، حسادت، رقابت های مخرب و خود محوری در جامعه، یادآور شد: در این شرایط توفیق داریم که ایران پیشرفته را ببینیم و خداوند با هیچ فردی عقد اخوت نبسته و تعهد نداده و هر قدر هم که شعار دهیم اما دلمان صاف و با اخلاص نباشد، قطعا راه به جایی نخواهیم برد.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی بتواند در سایه عقلانیت، اخلاص، وحدت و تدبیر به اهداف مورد نظرامام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا برسد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان