تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

مساجد و روحانیون برای کوچک‌تر کردن دولت به میدان بیایند/ روش‌هایمان را برای فروپاشی آمریکا صادر می‌کنیم

پناهیان با بیان اینکه مساجد و روحانیون وسط بیایند تا بتوانیم دولت را کوچک‌تر کنیم، گفت: به شما مژده می‌دهم که ما روش‌هایی را به کشورهای آمریکا صادر خواهیم کرد که باعث فروپاشی آن‌ها شود.

رویداد۲۴-پناهیان با بیان اینکه مساجد و روحانیون وسط بیایند تا بتوانیم دولت را کوچک‌تر کنیم، گفت: به شما مژده می‌دهم که ما روش‌هایی را به کشورهای آمریکا صادر خواهیم کرد که باعث فروپاشی آن‌ها شود.حجت‌الاسلام پناهیان در سخنرانی در حرم امام رضا با اشاره به سابقه اعتراض مردم به انتخابات گفت: در سال ۷۸ آقای هاشمی رفسنجانی به انتخابات اعتراض داشتند و ایشان به عنوان نفر آخر وارد مجلس شدند و در ‌‌نهایت انصراف دادند اما مقام معظم رهبری انتخابات را تایید کردند گرچه متخلفان آن انتخابات را محاکمه کردند.

وی افزود: در سال ۷۴ هم ایشان در نماز جمعه نسبت به سلامت انتخابات هشدار دادند که رهبری بلافاصله گفتند که این یک تذکر بود و سال ۸۴ هم به انتخابات معترض بودند.

این روحانی گفت: البته فتنه ۸۸ بعد از سخنرانی رهبری در نماز جمعه جمع شد. اصل فتنه‌‌ همان یکی دو هفته اول جمع شد و دیگر کسی به خیابان نمی‌آمد و این‌ها مجبور شدند کشته‌سازی کنند.

وی با اشاره به احادیثی درباره آخرالزمان گفت: فتنه‌های آخرالزمان به سرعت رسوا می‌شود چنانچه چند سال پیش می‌گفتند نباید از حکومت سوریه که مردم خودش را می‌کشد حمایت کنیم اما این‌ها امروز جرئت ندارند حرف خود را تکرار کنند. سرعت رسواسازی بالاست و این سرعت روز به روز بیشتر می‌شود.

پناهیان گفت: کشورهای غربی نمی‌توانند انقلاب رنگی را در کشور ما پیاده کنند، اما من به شما مژده می‌دهم که ما روش‌هایی را به کشورهای آمریکا صادر خواهیم کرد که باعث فروپاشی آن‌ها شود. ما این صدور مدل را برای جهان انجام خواهیم داد و دیری نخواهد پایید که آمریکای جهانخوار به فروپاشی برسد.

این روحانی اصولگرا به جنبش وال استریت اشاره کرد و گفت: مردم آن سامان راهی برای نجات ندارند.

پناهیان گفت: مردم ایران مردم نجیبی هستند و دشمنان خود را مسخره نمی‌کنند چنانچه وقتی می‌گفتند به صندوق‌های رای اعتماد نداریم اما بعد دیدیدم که برای حضور مردم پای صندوق‌های رای التماس می‌کردند. یا می‌گفتند مذاکرات هسته‌ای مشکلات کشور را حل می‌کند اما بعد از چهار سال شرمنده شدند و دیدند این پیش‌بینی غلط بود.

این خطیب مشهور گفت: مساجد و روحانیون باید وسط بیایند تا بتوان دولت را کوچک‌تر کرد. در بعضی از روستا‌ها صندوق‌های مالی تاسیس کرده‌اند و دیگر پول خود را در بانک‌ها نمی‌گذارند. باید شعار مرگ بر آمریکا جنبه ساختاری هم داشته باشند. رهبری گفتند مردم سالاری دینی فقط مشارکت در صندوق‌های رای نیست و تاکید کردند بسیج مهم‌ترین مظهر مردم‌سالاری دینی است. قانون هم اجازه داده است. ما می‌توانیم با اقدامات خودجوش مردمی کار را از تمرکز در دولت بگیریم. باید زمینه فساد از بین برود. یک بار زمینه فساد از کشور از بین برود و دولت کوپنی و سپردن معیشت مردم به دولت از بین رفته است. علما باید پیشتاز باشند که مردم حقوق بگیر نباشند و کارآفرین باشند.

وی گفت ما باید راه مرحوم شاه آبادی استاد امام که اولین صندوق‌های قرض الحسنه را پایه‌گذاری کرد ادامه دهیم. نباید چشم مردم به دست کارمندان باشد. کارمندان شریف زیاد هستند اما وقتی کارمندی کار خود را درست انجام ندهد نارضایتی عمومی به وجود خواهد آمد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان