تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

کمک به ساخت منازل فرهنگیان در مناطق زلزله‌زده / اهدای ۲۰ هزار بسته آموزشی همزمان با آموزش الکترونیک

براساس بررسی هایی که انجام شده کمتر از صد نفر از فرهنگیان خانه هایشان صددرصد تخریب شده که با این وجود هزینه بازسازی و نوسازی این منازل در اختیار آموزش و پرورش نیست اما قرار شده کمک هایی که همکاران در آموزش و پرورش تهران جمع کرده اند برای ساخت مسکن در این مناطق هدیه شود.

رویداد۲۴-براساس بررسی هایی که انجام شده کمتر از صد نفر از فرهنگیان خانه هایشان صددرصد تخریب شده که با این وجود هزینه بازسازی و نوسازی این منازل در اختیار آموزش و پرورش نیست اما قرار شده کمک هایی که همکاران در آموزش و پرورش تهران جمع کرده اند برای ساخت مسکن در این مناطق هدیه شود.اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش پس از وقوع زلزله دستور دادند که باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های درسی دانش‌آموزان چاره‌ای اندیشیده شود که در این راستا چندین برنامه در دستور کار قرار گرفت.

برنامه نخست اسکان دانش‌آموزان بود و خوشبختانه امروز همه دانش‌آموزان منطقه زلزله‌زده به نحوه مطلوبی تحصیل می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که برنامه دوم پشتیبانی آموزشی از دانش‌آموزان بود، اظهار داشت: در همین راستا نیز برگزاری اردوهای آموزشی حضوری به ویژه برای دوره پیش دانشگاهی برگزار شد  که سه اردو در کرمانشاه و تهران تدارک دیده شد و تقویت بنیه علمی و ارتقای پیشرفت تحصیلی هدف این دوره‌هاست.

وی از تهیه بسته‌های کمک آموزشی از سوی موسسات خبر داد و گفت: بیش از 20 هزار بسته آموزشی آماده و به کرمانشاه ارسال شده که همزمان با اجرای آموزش الکترونیک میان دانش آموزان توزیع خواهد شد. از هفته دوم پس از زلزله کلاس‌های پایلوت آموزش الکترونیک آغاز و برای تمام دانش‌آموزان پیش دانشگاهی شش منطقه زلزله تهیه شد. آموزش و پرورش تهران نیز خرید دو لب تاپ برای هر کلاس را تقبل کرده است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی ضمن اشاره به این که در حال حاضر برای 1126 دانش آموزش پیش دانشگاهی تب‌لت فراهم شده است، گفت: کمک موسسات و مراکز آموزشی به مناطق زلزله‌زده همگی داوطلبانه بوده است.

وی با اشاره  به اینکه قرار است به فرهنگیانی که در زلزله اخیر منازل‌شان تخریب شده کمک‌هایی ارائه شود، گفت: در حال حاضر در سر پل ذهاب هفت مدرسه سه شیفته داریم و به این علت سه شیفته هستند که به طور مثال خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند فرزندانشان در مدارسی که ناایمن هستند، تحصیل کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برخی کلاس‌ها را در مدارس دیگر برپا کنیم. براساس بررسی‌هایی که انجام شده کمتر از صد نفر از فرهنگیان خانه‌هایشان صددرصد تخریب شده که با این وجود هزینه بازسازی و نوسازی این منازل در اختیار آموزش و پرورش نیست اما قرار شده کمک‌هایی که همکاران در آموزش و پرورش تهران جمع کرده‌اند برای ساخت مسکن در این مناطق هدیه شود.

زینی‌وند ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس اعلام کرده تعدادی از مدارس ایمن هستند اما چون دیوار آنها ترک خورده‌ است، خانواده‌ها از لحاظ روحی آمادگی ندارند که بچه‌هایشان را به این مدارس بفرستند و به همین علت مدارسی که استحکام بیشتری دارند، در سه شیفت فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که مدارس تخریبی در مرحله آواربرداری هستند و امکان اینکه مردم در حیات مدرسه کانکس بگذارند وجود ندارد، گفت: آموزش الکترونیک یکی از برنامه‌های ما برای دانش‌آموزان پیش دانشگاهی و اولویت دوم ما مدارس سه شیفته هستند که به زودی کمک‌رسانی به این مدارس را هم آغاز خواهیم کرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان