تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۶

۶۷ درصد آلودگی تهران، مربوط به ۳ هزار اتوبوس شرکت واحد است/ ۴ هزار کامیون فرسوده در سطح شهر تردد می‌کنند

رئیس سازمان محیط زیست درباره آلودگی هوای کلان شهرها و تهران گفت: درصد آلودگی تهران مربوط به ۳ هزار و ۴۰۰ اتوبوس شرکت واحد است که شهردار می‌گوید من نمی‌توانم از رده خارج کنم ملت در خیابان‌ها می‌مانند.

رویداد۲۴-رئیس سازمان محیط زیست درباره آلودگی هوای کلان شهرها و تهران گفت: درصد آلودگی تهران مربوط به ۳ هزار و ۴۰۰ اتوبوس شرکت واحد است که شهردار می‌گوید من نمی‌توانم از رده خارج کنم ملت در خیابان‌ها می‌مانند.عیسی کلانتری در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین تصمیمات هیأت دولت در خصوص آلودگی هوا گفت: درباره آلودگی هوای کلان شهر‌ها پیشنهادی بود که امروز به دولت نرسید و جلسه بعد در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳ هراز و ۴۰۰ اتوبوس شرکت واحد به اضافه ۴۰ هزار کامیون فرسوده در سطح شهر تردد می‌کنند. بیشترین وارونگی هوا مربوط به همین کامیون‌های فرسوده است و سواری‌ها در این آلودگی تنها حدود ۳ درصد نقش دارند.

رئیس سازمان محیط زیست درخصوص همکاری وزارت راه در جمع آوری کامیون‌های فرسوده و رفع آلودگی هوا اظهار داشت: وزارت راه به درستی جلوی ورود کامیون‌های فرسوده به جاده‌ها را گرفت به علت اینکه آن‌ها سوختشان را با بارنامه تحویل می‌دهند تمام این کامیون‌های فرسوده‌ای که از جاده‌ها خارج شدند به شهر‌ها آمدند.

وی افزود: پایین بودن استانداردهای سوخت ما از سطح بین‌المللی از یک سو و وارد شدن خودروهای فرسوده به شهر باعث این آلودگی‌ها شده‌اند، آلودگی هوا در شب‌ها هم وجود دارد اما دیده نمی‌شود و صبح‌ها این آلودگی و وراونگی دیده می‌شود.

کلانتری تاکید کرد: وقتی که ۶۷ درصد آلودگی تهران مربوط به ۳ هزار و ۴۰۰ اتوبوس شرکت واحد است که شهردار می‌گوید من نمی‌توانم از رده خارج کنم، ملت در خیابان‌ها می‌مانند.

وی ادامه داد: اما جلوی کامیون‌ها را می‌توان گرفت، استاندار قول داده است به محض اینکه هوا ساکن شد، جلوی ورود این کامیون‌ها به شهر را بگیرد و فعلا تنها راه همین است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان