تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۶

نشست مشترک کنگره و کاخ سفید درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران

مقامات مجلس سنا و دولت آمریکا برای بررسی تشدید تحریم‌ها علیه ایران تشکیل جلسه دادند.

رویداد۲۴-مقامات مجلس سنا و دولت آمریکا برای بررسی تشدید تحریم‌ها علیه ایران تشکیل جلسه دادند.«باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «بن کاردین» سناتور دموکرات این کمیته پنجشنبه گذشته نشست مشترکی را با «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تشکیل دادند.

این نشست به امید تهیه لایحه‌‌ای برای تشدید محدودیت‌ها علیه ایران و در عین حال باقی ماندن واشنگتن در توافق هسته‌ای ایران برگزار شد.

مشاوران کاخ سفید و مجلس سنای آمریکا در این باره عنوان کردند که گفت‌وگوهایی در این نشست درباره تدوین لایحه انجام شده است.

در اقدامی که موجب نگرانی متحدان اروپایی واشنگتن شده است، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال آن است که محدودیت‌ها علیه ایران را تشدید کند.

در ماه اکتبر گذشته، دونالد ترامپ اعلام کرده بود که باقی ماندن در توافق هسته‌ای ایران را تایید نخواهد کرد.

ترامپ همچنین تهدید کرد در صورت آنکه نمایندگان کنگره اقدامی برای تشدید اقدام‌ها علیه ایران صورت ندهند، واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد.

از سوی دیگر، مشاوران کنگره آمریکا می‌گویند که در حال بررسی اقدام‌هایی چون پایان دادن به شروطی بر اساس برجام همچون الزام تایید توافق هسته‌ای از سوی ترامپ در بازه زمانی هر ۹۰ روز یک بار هستند تا در مقابل بدون جدول زمانی خاص، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان