تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۶

چهار کشته در نخستین حادثه تروریستی 2018 کشمیر

در جریان نخستین حادثه تروریستی در کشمیر در سال جدید میلادی، چهار افسر پلیس هندی در انفجار یک بمب در شمال این ایالت مسلمان نشین کشته شدند.

رویداد۲۴-در جریان نخستین حادثه تروریستی در کشمیر در سال جدید میلادی، چهار افسر پلیس هندی در انفجار یک بمب در شمال این ایالت مسلمان نشین کشته شدند.واحدهای پلیس در حال گشت زنی در شهر سوپور در شمال سرینگر پایتخت کشمیر بودند که یک بسته انفجاری که کنار یک مغازه درمحله ای که به علت اعتصاب تعطیل بود، عمل کرد و منجر به کشته شدن چهار تن از آنها شد.

پلیس کشمیر وقوع انفجار را تایید کرد و گفت، گروه تروریستی "جیش محمد" مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

پلیس هند اخیرا اعلام کرده بود که در طی یک حمله غافلگیرکننده، نور محمد تانترای"، فرمانده گروه شبه نظامی جیش محمد را به هلاکت رسانده است.

پس از این حادثه ، هواداران وی در شهر زادگاه او دست به اعتصاب زده و اعلام کردند انتقام مرگ وی را خواهند گرفت.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

هند و پاکستان در سال 1947 از یکدیگر جدا شدند.از آن زمان تاکنون دو کشور چهار بار با یکدیگر وارد جنگ شده اند که سه بار آن بر سر کشمیر بوده است.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان