تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۶
مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

پرسپولیس هم زیبا بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد

مرتضی فنونی‌زاده می‌گوید اگر منشا و احمدزاده اجازه حضور در ترکیب پرسپولیس مقابل نفت تهران را کسب می‌کردند می‌توانستند به پیروزی پرسپولیس و کسب هر سه امتیاز کمک کنند.
پرسپولیس هم زیبا بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد
رویداد۲۴- مرتضی فنونی‌زاده می‌گوید اگر منشا و احمدزاده اجازه حضور در ترکیب پرسپولیس مقابل نفت تهران را کسب می‌کردند می‌توانستند به پیروزی پرسپولیس و کسب هر سه امتیاز کمک کنند.

روز جمعه هفته گذشته نفت تهران با سرمربیگری هومن افاضلی و با یک بازی سراسر دفاعی موفق به گرفتن یک امتیاز از شاگردان برانکو شدند. این چندمین باری است که پرسپولیس در مقابل تیم‌هایی که ۹۰ دقیقه روی به دفاع می‌آورند ناکام می‌ماند. در همین رابطه به سراغ مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس رفتیم تا نظرات وی را راجع به راهکار مقابله با این چالش و همچنین نبودن منشا و احمدزاده در این بازی جویا شویم.

فنونی‌زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴ معتقد است با روالی که پرسپولیس در پیش گرفته است برای دومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر می‌شود.

روز جمعه نفت تهران با مربی جدیدش مقابل پرسپولیس یک بازی تدافعی را از خود به نمایش گذاشت و توانست یک امتیاز ارزشمند را از این بازی دشت کند. به نظر شما پرسپولیس در مواجهه با این حربه چه باید بکند؟
پرسپولیس از نظر کیفیت بازی در بالاترین سطح قرار دارد و در ایران بدون رقیب است. تیم‌های دیگر متوجه نقاط قوت پرسپولیس شده‌اند و برخی از آن‌ها سعی می‌کنند بازی تدافعی را در مقابل پرسپولیس در دستور کار قرار دهند. در همین لیگ هفدهم سیاه جامگان و پدیده هم این نوع بازی نفت تهران را رائه دادند و موفق شدند یک امتیاز را در تهران از شاگردان برانکو بگیرند. روز جمعه آقای افاضلی سرمربی نفت تهران با دفاع اتوبوسی که جلوی پرسپولیس چید کار را برای پرسپولیسی‌ها سخت کرد. هرچند برانکو یک مربی باکلاس و بین‌المللی است و فوتبال را خوب می‌فهمد ولی من اعتقاد دارم در این طور مواقع باید روی به شوت از پشت محوطه جریمه آورد. پرسپولیس هرچه سانتر کرد، یا دروازه‌بان گرفت یا مدافعان نفت رد کردند. اگر پرسپولیس برای زدن توپ‌های سوم برنامه داشت می‌توانست قفل دروازه نفت را باز کند.

نبود منشا و احمدزاده چقدر در عدم کسب سه امتیاز بازی برای سرخپوشان تاثیرگذار بود؟
کاش برانکو کدخدامنشی موضوع این دو بازیکن تاثیرگذار را حل می‌کرد که آن‌ها هم می‌توانستند برای تیم به میدان بروند. به نظر من می‌شد با جریمه نقدی مشکل را حل می‌کردند تا با وجود منشا و احمدزاده پرسپولیس می‌توانست سه امتیاز بازی را کسب کند. فرصت خوبی بود که اختلاف با رقبا بیشتر هم می‌شد که به هر حال برانکو تشخیص داد به این‌گونه عمل کند.

به نظر می‌رسد پرسپولیس صلابت نیم فصل اول را ندارد، شما با این نظر موافقید؟
خیر، پرسپولیس در نیم فصل دوم بد نتیجه نگرفته است. دو تساوی و یک برد عملکرد بدی برای سرخپوشان نیست. همین که پرسپولیس نمی‌بازد حائز اهمیت است و این روحیه نتیجه گرفتن باعث شده آن‌ها کاندیدای اول قهرمانی در لیگ برتر باشند. با این روند خوب پرسپولیس که هم زیبا بازی می‌کند و هم حداکثر امتیازات را جمع می‌کند باید آن‌ها را قهرمان لیگ هفدهم بنامیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان