تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۶

ممکن است برخی رهبران جوان نتوانند موفقیت نسل‌های گذشته را تکرار کنند/ مشکلات منطقه ساخته و پرداخته ما است و نه دیگران

وزیر خارجه عمان گفت:‌مشکلاتی که با آن در منطقه روبرو هستیم، ساخته و پرداخته ما است و نه اینکه دیگران برای ما پدید آورده باشند.

رویداد۲۴-وزیر خارجه عمان گفت:‌مشکلاتی که با آن در منطقه روبرو هستیم، ساخته و پرداخته ما است و نه اینکه دیگران برای ما پدید آورده باشند.یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در پتل دوم کنفرانس امنیتی تهران با موضوع ترتیبات امنیتی گفت: یکی از سوالات رسانه‌ها در باره آینده بین‌الملل در سطح  سازمان ملل و یا سازمان‌های منطقه و اتحادیه‌ها است. این سوالها نظرات مختلفی در بردارد و این به وضعیت منطقه و مناقشات و صلح بر می‌گردد.

وزیر خارجه عمان ادامه داد:‌ در جهانی زندگی می‌کنیم که به دنبال عدل است و وضعیت جهان به صورت مداوم در سایه برخی از تصمیم‌ها و سیاست‌ها با تغییر و تحول روبرو می‌شود.

این دیپلمات ارشد عمانی ادامه داد: در گذشته برخی از رهبران با حرکت و تدبیر با مسائل برخورد کرده‌اند و این تدبیر باعث شده که بسیاری از مسائل حل و فصل شود. ما اکنون در پنجه نسل جدیدی هستیم که براساس فرهنگ و توان خود امور را محقق می‌کند که بعضا ممکن است این تلاش‌ها منجر به ایجاد ثبات در منطقه نشود و آنها نتوانند موفقیت نسل‌های گذشته را تکرار کنند.

 

بن علوی افزود: مشکلاتی که با آن در منطقه روبرو هستیم، ساخته و پرداخته ما است و نه اینکه دیگران برای ما پدید آورده باشند. به نظر من جوامعی که دیگران را سرزنش می‌کنند، نمی‌دانند از زندگی خود چه می خواهند.

وی گفت: اگر بحران‌ها و مناقشات منطقه را در نظر گیریم  باید سوال کنیم که آیا می‌توانیم کشورهایی که دچار مناقشات شدند را بازسازی کنیم یا خیر؟ برخی گفته‌اند هزینه بازسازی سوریه نیم بیلیون دلار است ولی سوال این است که آیا این منابع را دراختیار داریم؟ شاید برخی کشورها بخواهند برای بازسازی آن تلاش کنند اما آیا این توان وجود دارد که سوریه را به قبل از نابودی بر گردانیم؟

وزیر خارجه عمان در پایان گفت:‌ در مورد کشور افغانستان اجلاس‌های متعددی برای بازسازی برگزار شد اما عملا بازسازی جدی انجام نشد و ما در این زمینه با اشتباهات  فرهنگی زیادی نیز روبرو بودیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان