تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۶

واکنش معاون ارتباطات دفتر رهبری به ناآرامی ها/ نگذاریم تهران را مصادره کنند/ ترامپ بزرگترین خدمت را کرد

 معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: مردم تهران در اغتشاشات اخیر امتحان خوبی پس دادند و صف خود را از فتنه گران جدا کردند.

رویداد۲۴-

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: مردم تهران در اغتشاشات اخیر امتحان خوبی پس دادند و صف خود را از فتنه گران جدا کردند.

آیت الله محسن قمی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت ۲۷۰۰شهید دفاع مقدس و ۴ شهید قیام ۱۸ دی شهرستان ری طی سخنانی همه شهدا را سربازان امام زمان(عج) خواند و گفت: عطر شهدا در جامعه پراکنده و عنایتشان به این جلسات دائمی است.

وی با بیان این که شهرستان ری قبل از پیروزی انقلاب در صف مبارزه با رژیم پهلوی پیشگام بوده است، گفت: ری پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تثبیت انقلاب نقش آفرین بوده و در دفاع مقدس نیز بیش از ۲۷۰۰ شهید تقدیم کرده است.

پایه های تهران بر محبت ائمه و ولایتمداری استوار است

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری سپس به تقدیم ۱۴۰ شهید مدافع حرم توسط مردم غیور ری اشاره کرد و ادامه داد: از این نظر، ری دومین شهر کشور است، ری حلقه وسط قم و تهران به عنوان هلال شیعه در طول تاریخ بوده است و در این منطقه بزرگانی همچون رازی، شیخ کلینی، شیخ صدوق و خانواده هایی هستند که بیش از ۳ شهید دارند.

وی ولایت و محبت ائمه را از پایه های اسنان تهران خواند و گفت: وجود ۲۳۵ امامزاده بزرگوار در سراسر استان بیانگر این مطلب است که مردم احترام خاصی برای اهل بیت قائل بودند و در کنار امامزاده ها مدارس علمیه احداث شده و علمای بزرگی شکل گرفته اند که ملاعلی کنی، آقابزرگ تهرانی، شهید چمران، مرتضی آوینی نمونه ای از این مفاخر است.

نباید بگذاریم تهران را مصادره کنند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم تهران در اغتشاشات اخیر مردم تهران امتحان خوبی پس دادند، به روح ولایت پذیری تهرانی ها اشاره کرد و افزود: درست است مردم دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی، ازدواج، بیکاری و اعتیاد هستند اما وقتی احساس کردند اعتراض به این مسائل از محدوده اعتراضات صنفی فراتر رفته و رنگ و بوی سیاسی پیدا کرده و همچنین ترامپ از معترضان اعلام حمایت کرد، خودشان مقابل این حرکت ایستادند و نیازی نبود که سپاه ورود کند چون مردم به سرعت صف خودشان را جدا کردند.

قمی اضافه کرد: ترامپ در این مسیر بزرگترین خدمت را کرد اگر به این سرعت موضع نمی گرفت، صف ها روشن نمی شد و مردم به راحتی نمی توانستند سره را از ناسره تشخیص بدهند، دشمن سعی دارد، تهران به عنوان بزرگترین پایتخت شیعه در جهان را غیر مذهبی نشان دهد، ولی باید بدانیم که باوجود مشکلات فرهنگی که داریم، اسکلت بندی تهران برپایه ولایتمداری است، ۲۰هزار کانون قرآنی و ۱۸هزار هیئت مذهبی ثبت شده در سازمان تبلیغات اسلامی در تهران فعالیت می کنند، نباید بگذاریم تهران را مصادره کنند تهران متعلق به معتقدان به انقلاب اسلامی است ماه محرم و مناسبت های مذهبی معرف هویت مذهبی مردم تهران است.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان