تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک شد

«سیدرضا صالحی امیری» در یازدهمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با اعلام انصراف «محمود خسروی وفا» دیگر نامزد ریاست کمیته المپیک و کسب رای اکثریت اعضای مجمع به عنوان رئیس این نهاد ملی ورزشی ایران برگزیده شد.

رویداد۲۴-«سیدرضا صالحی امیری» در یازدهمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با اعلام انصراف «محمود خسروی وفا» دیگر نامزد ریاست کمیته المپیک و کسب رای اکثریت اعضای مجمع به عنوان رئیس این نهاد ملی ورزشی ایران برگزیده شد. چهل و پنجمین مجمع عمومی و یازدهمین مجمع انتخاباتی با حضور «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش وجوانان، رئیس، دبیرکل ، دو نایب رئیس سابق کمیته ملی المپیک ، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، 40رئیس فدراسیون المپیکی، شش نماینده قهرمانان المپیک رشته های تیراندازی ،تیروکمان، کشتی، وزنه برداری و تکواندو ،سه نماینده از مربیان و داوران المپیک ،باشگاه های ورزشی و ستادکل نیروهای مسلح و پنج خبره ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و صالحی امیری به مدت 4سال رئیس این نهاد ملی ورزشی انتخاب شد.
پس از پیروزی انقلاب منهای انتصاب «حسین شاه‌حسینی» در سال های58 تا 59برای ریاست کمیته تاکنون 11مجمع انتخاباتی برگزار شده است.
بر این اساس، دوره فعالیت 4ساله کیومرث هاشمی که با ‌42 رأی در چهاردهمین مجمع انتخاباتی و چهل و یکمین مجمع عمومی به عنوان رئیس جدید برگزیده شده بود،امروز با انتخاب صالحی امیری پایان یافت.

به گزارش ، نخستین مجمع انتخاباتی در سال 59برگزار شد که «مصطفی داوودی» تا سال 63 سکاندار این کمیته بود. سپس غفوری‌فرد در سال 63 تا 65، سید مصطفی هاشمی‌طبا 65 تا 67، عیسی کلانتری 67 تا 71 ، حسین محلوجی71 تا 75 ، هاشمی‌طبا 75 تا 79 ،هاشمی‌طبا79 تا 83 ، رضا قراخانلو 83 تا 87 ، محمد علی‌آبادی87 تا 92 و کیومرث هاشمی 92 تا 96 بر مسند ریاست تکیه زدند که اکنون صالحی امیری به عنوان یازدهمین رئیس کمیته درسال های 96 تا 1400فعالیت جدید خود را در این عرصه دنبال می کند. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان