تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه‌ای و اوتیسم مانند بیماری‌های خاص محاسبه می‌شود/ منابع جدول ۱۷ به جانبازان و معلولان اختصاص می‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهد.

رویداد۲۴-سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهد.علی‌اصغر یوسف نژاد در تشریح مصوبات جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق و حذف بودجه برخی نهادهای فرهنگی اعلام کرد: در جدول ۱۷ که مربوط به کمک به موسسات فرهنگی و آموزشی است که در سال‌های گذشته انجام شده، دولت این جدول را حذف کرده اما ردیف‌های مربوط به آن را در ذیل وزارتخانه‌ها و دستگاهها قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفتیم منابع این ردیف‌ها را که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده،  ۸۰ درصد آن را در اختیار یارانه و تسهیلات وام جانبازان و ۲۰درصد آن را به یارانه مسکن معلولان اختصاص دهیم.

عضو فراکسیون امید درباره بیمه سلامت افزود: وزارت بهداشت و درمان با همکاری سازمان بیمه‌گر پایه سلامت مکلف است حداکثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به نظام پرداخت گلوبال برای حداقل ۱۲۰ خدمت که دارای بار مراجعه و هزینه بالا است اقدام کند.

وی ادامه داد:  پرداخت سازمان‌های بیمه گر درمانی و پایه، برای خدمات سرپایی و تخصصی، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل اسناد ثبت شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرایی می‌شود و پرداخت به ارائه کنندگان خدمات در سطوح مختلف و پایه در مناطق فوق در اولویت قرار می‌گیرد. همچنین دولت باید پروتکلی برای خدمات سرپایی و تخصصی از خدمات مختلف بالینی برای حداقل ۷۰ درصد خدمت ظرف مدت ۳ ماه در نظر بگیرد.

نماینده مردم ساری درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در حمایت از تولیدات کشاورزی اظهار کرد:‌ در مورد حمایت از تولیدات کشاورزی، دولت مجاز است در قالب جبران بخشی از یارانه، سود و کارمزد تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض و پرداخت یارانه‌ای و سایر مشوق‌ها را از محل طرح‌های  کمک‌های فنی، اعتباری، کشاورزی و منابع طبیعی آب پرداخت کند.

یوسف نژاد بیان کرد: کمیسیون تلفیق همچین مصوبه‌ای درباره ناباروران در کشور داشتیم که دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهد و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه ای و اوتیسم را مانند بیماری‌های خاص محاسبه و پرداخت کند.

وی درباره زمان پایان یافتن بررسی لایحه بودجه در جلسات کمیسیون تلفیق گفت: در مورد اتمام جلسات کمیسیون تقریبا بحث هزینه و درآمد به اتمام رسیده و بخشی از ردیف‌های بودجه باقی مانده است که امیدواریم تا پایان امشب یا صبح فردا  آن را تقدیم هیات رییسه کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت:‌ به محض چاپ، لایحه در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد تا فرصتی برای ارایه پیشنهادات درباره مصوبات کمیسیون داشته باشند. طبق آیین نامه مدت ۱۰ روز در صحن علنی مجلس پیشنهادات نمایندگان و مصوبات کمیسیون بررسی و تصویب می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان