تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

مرمت خانه سیمین و جلال پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در واکنش به ادعای یکی از اعضای خانواده جلال آل احمد در خصوص «سرهم بندی» خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد تاکید کرد: متاسفانه علیرغم اینکه مسئله کاملاً فرهنگی و ادبی است و ما انتظار واکنش فرهنگی در خانواده این دو نویسنده داشتیم، بعضا رفتارهایی می‌بینیم که احساس می‌کنیم مشکلات حقوقی و وراثتی خانواده موجب شده تا برخی دنبال منافع دیگری باشند.

رویداد۲۴-مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در واکنش به ادعای یکی از اعضای خانواده جلال آل احمد در خصوص «سرهم بندی» خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد تاکید کرد: متاسفانه علیرغم اینکه مسئله کاملاً فرهنگی و ادبی است و ما انتظار واکنش فرهنگی در خانواده این دو نویسنده داشتیم، بعضا رفتارهایی می‌بینیم که احساس می‌کنیم مشکلات حقوقی و وراثتی خانواده موجب شده تا برخی دنبال منافع دیگری باشند.علیرضا جعفری با اعلام این که «اختلافاتی در مورد مسائل حقوقی و وراثتی این خانه وجود داشت و شهرداری برای مدتی فعالیت خود را متوقف کرد تا تکلیف توافقات مشخص شود»، گفت: در مقاطع مختلف اظهارنظرهایی دیده ایم و می‌بینیم که مغایر با اخلاق و انصاف و عدالت است هر چند این رموضوعات برای ما محلی از اعراب ندارد چراکه ماموریت اصلی ما این است که در کنار کار کارشناسی به تعهدات خود عمل کنیم که این اقدام نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مرمت خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد زیر نظر مشاور ذیصلاح و پیمانکاران در کنار نظارت شهرداری انجام شده، اظهار داشت: قطعا دوستان منصفی که پروژه را از نزدیک بازدید کنند متوجه ظرافت کار مرمت در این پروژه خواهند شد و این مساله چیزی نیست که بتوان از چشم کسی پنهان کرد. در هر صورت آن چه مهم است اقدامات عمرانی، مقاوم‌سازی و پایدارسازی به اتمام رسیده و از لحاظ عمرانی پروژه ١٠٠ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه مذکور در مرحله تحویل موقت قرار دارد، تصریح کرد: طبیعی است در این مرحله مقداری نواقص جزئی وجود داشته باشد که قطعا رفع خواهد شد؛ به طور مثال ممکن است الان شیشه‌ای شکسته باشد که حتما تعویض می‌شود یا لکه‌‌گیری رنگ که باید انجام شود. بنابراین اگر منتقدان از پروژه بازدید کنند متوجه اظهارنظر غیر کارشناسی خود می‌شوند. 

جعفری ادامه داد: در خصوص چیدمان نیز تعدادی اجناس و مبلمان قدیمی در اختیار داشتیم که تلاش شده بر اساس تصاویری که در اختیار داریم به صورت کار موزائیکی بند بند انجام شود. در همین راستا، میز کار و کتابخانه کاملا نوسازی شده و تمام این موارد مشهود است و چیزی نیست که شهرداری بخواهد یا بتوتند در مورد آن پنهان‌کاری کند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ١٨ اسفند مصادف با درگذشت سیمین دانشور پروژه تحویل بهره‌برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی و چیدمان و تجهیزات کار ١٠٠ درصد پیشرفت داشته است و امروز کاملا آماده‌ایم کار را در اختیار بهره‌بردار قرار دهیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان