تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

کشف مقبره 4400 ساله در کنار اهرام مصر (فیلم و تصاویر)

منابع خبری مصری به نقل از وزیر آثار باستانی این کشور از وجود مقبره ای با قدمت چهار هزار و 400 سال در منطقه باستانی اهرام جیزه در شمال قاهره خبر دادند.
رویداد۲۴ - منابع خبری مصری به نقل از وزیر آثار باستانی این کشور از وجود مقبره ای با قدمت چهار هزار و 400 سال در منطقه باستانی اهرام جیزه در شمال قاهره خبر دادند.


به گزارش گزارش رویداد۲۴ به نقل از دیلی میل، خالد العنانی، وزیر آثار باستانی مصر اعلام کرد این مقبره متعلق به دوران پنجمین خاندان فراعنه مصر باستان ( 2494-2345 پیش از میلاد) در گورستان غربی مجموعه اهرام جیزه است.

العنانی تاکید کرد: مقبره یافت شده، آرامگاه یک زن کاهن به نام «حتبت» است که 100 سال پیش، مجموعه دیگری از آثار متعلق به وی کشف شد و اکنون برخی از آن در موزه برلین آلمان نگهداری می شود.

این مقبره یک ورودی دارد که به دالانی «ال» شکل ختم می شود و دارای یک حوضچه است که اسم صاحب مقبره و القاب آن بر بالای این حوضچه حک شده است.

اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده و از عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید. قدمت اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می‌رسد که نام‌های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع که خوفو بزرگترین‌شان و یکی از عجایب هفتگانه است. 



نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان