تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

طرح پیشنهاد ممنوعیت پوشش کامل صورت در دانمارک/ دادگستری دانمارک: پوشاندن صورت به هنگام ملاقات بی احترامی است

خبرگزاری فرانسه از استکهلم گزارش داد: دولت دانمارک روز سه شنبه پیشنهاد ممنوعیت پوشش کامل صورت همچون استفاده از نقاب و برقع در اماکن عمومی را ارائه داد.

رویداد۲۴-خبرگزاری فرانسه از استکهلم گزارش داد: دولت دانمارک روز سه شنبه پیشنهاد ممنوعیت پوشش کامل صورت همچون استفاده از نقاب و برقع در اماکن عمومی را ارائه داد.

احتمال دارد دانمارک با این پیشنهاد، کشور بعدی اروپایی باشد که حجاب کامل صورت را ممنوع اعلام می کند.

«سورن پاپه پولسن» وزیر دادگستری دانمارک گفت: پوشاندن صورت به هنگام ملاقات با افراد در اماکن عمومی، مغایر با ارزش های جامعه دانمارکی و بی احترامی به جامعه است.

قرار است پیشنهاد دولت دانمارک از سوی سازمان های بشردوستانه غیر دولتی مورد ارزیابی قرار گیرد و ممکن است مجددا تدوین شود.

همچنین انتظار می رود که دولت راست میانه دانمارک این لایحه پیشنهادی را بهار سال جاری میلادی به پارلمان دانمارک ارائه دهد.

لایحه پیشنهادی با برخورداری از حمایت دومین حزب بزرگ دانمارک موسوم به حزب «خلق دانمارک» که مخالف مهاجرت است، احتمالا تصویب خواهد شد. چنانچه این لایحه پیشنهادی تصویب شود، تخلف از اجرای آن جریمه 166 دلاری را به همراه خواهد داشت.

براساس این گزارش، پوشش کامل صورت به موضوعی حساس و جنجال برانگیز در سراسر اروپا تبدیل شده است. دادگاه حقوق بشر اروپا سال گذشته (2017 ) با ممنوعیت پوشش کامل صورت در اماکن عمومی در بلژیک موافقت کرد.

فرانسه اولین کشور اروپایی بود که استفاده از نقاب را در اماکن عمومی با تصویب قانونی که در سال 2011 در این کشور به اجرا گذاشته شد، ممنوع اعلام کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان