تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵

آمریکا "تروریست جهانی" را معرفی کرد

آمریکا "صلاح عبدالسلام" مظنون اصلی و مغز متفکر حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس را براساس قوانین آمریکا به عنوان یک "تروریست جهانی" معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دستور که توسط وزارت امور خارجه آمریکا اعلام شد، تمامی اموال و دارایی‌های صلاح عبدالسلام در حوزه اختیارات قانونی آمریکا را مسدود و شهروندان آمریکایی را از انجام فعالیت‌های کاری با وی منع می‌کند.

در این دستور آمده است: صلاح عبدالسلام، شهروند فرانسوی متولد بلژیک یکی از ماموران و عاملان داعش است.

دفتر کنترل اموال خارجی خزانه داری آمریکا نیز به طور مجزا تاکید کرد که نام صلاح عبدالسلام به فهرست اتباع خارجی ویژه‌اش اضافه شده است.

صلاح عبدالسلام 26 ساله 18 مارس سال جاری میلادی در جریان یکی از حملات پلیس به مخفیگاهی در منطقه "مولنبیک" بروکسل بازداشت و قرار است به فرانسه مسترد شود.

وی به عنوان تنها عضو نجات یافته از گروه تبهکاری که یکسری حملات را علیه اهداف غیرنظامی در 13 نوامبرسال گذشته میلادی در پاریس ترتیب داد و جان 130 تن را گرفت متهم شده است.

در این بیانیه آمریکا آمده است: شاهدان صلاح عبدالسلام را به عنوان راننده خودرویی مملو از افراد مسلح که جان مشتریان در رستوران‌های متعدد در پاریس را گرفتند، شناسایی کردند، مقامات DNA او را بر روی یک کمربند انتحاری دور انداخته شده و رد مواد منفجره کشف شده در آپارتمانی در بروکسل شناسایی کردند. عبدالسلام پس از بازداشت اعلام کرد که قصد داشته بمب گذاری انتحاری را در مقابل استادیوم فوتبال پاریس انجام دهد اما از این کار منصرف شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آمریکا ، نرور ، تروریسم ، فرنسه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان