تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵

داعش یک چاه نفت را در شهر کرکوک منفجر کرد

رویداد24-گروه تروریستی داعش چاه شمارۀ 6 میدان نفتی خباز را در جنوب شهر کرکوک در شمال عراق منفجر کرده است.

به گزارش پرس تی وی، شبکۀ اسکای‌نیوز با انتشار گزارشی از این انفجار نوشت تروریست‌ها با کار گذاشتن بمب در دیوارۀ این چاه نفت، دست به تخریب آن زدند.

به گفتۀ منابع عراقی، گاز مورد نیاز برای نیروگاه‌های تولید برق در منطقه از این چاه استخراج می‌شود.

گروه تروریستی داعش از تابستان 1393 با پیشروی در خاک عراق، بر مناطقی از جنوب کرکوک تسلط یافت و به مدت یک روز میدان نفتی خباز را در اختیار داشت. پیشمرگ‌های کُرد و نیروهای مبارزه با تروریسمِ عراق این میدان نفتی را آزاد کردند.

حقۀ کثیف داعش برای قتل‌عام غیرنظامیان


به گزارش روزنامۀ الصباح عراق، گروه تروریستی داعش با اجرای یک حقۀ وقیحانه ده‌ها تن از مردم بی‌گناهِ یک روستا را به قتل رساند.

همگام با پیشروی ارتش عراق در حومۀ شهر موصل، مقر اصلی گروه داعش در این کشور، تروریست‌ها برای سنجش وفادارای روستاییان به داعش در اقدامی جنایتکارانه دامی برای کشتار غیرنظامیان ایجاد کرد.

تروریست‌های این گروه لباس نظامی نیروهای امنیتی عراق را بر تن کردند، پرچم عراق را برافراشتند و وارد روستای حاج علی از توابع بخش القیاره شدند.

آن‌ها در بلندگو اعلام کردند که این شهر به دست ارتش عراق آزاد شده است و تروریست‌ها گریخته‌اند. هنگامی که روستاییان با شادمانی برای استقبال از نیروهای امنیتی از خانه‌های خود خارج شدند، با گلولۀ تروریست‌ها مواجه شدند.
داعش یک چاه نفت را در شهر کرکوک منفجر کرد
داعش 40 تن از اهالی این روستا را در این واقعه به قتل رساند و جسد قربانیان را به مکان نامعلومی منتقل کرد.
یک تروریست داعش در شهر موصل در شمال عراق (2 تیر 1393- عکس از رویترز)

داعش 13 موتورسوار را در غرب موصل ربود


پس از آن‌که یک موتورسوار در منطقۀ تمنوز در غرب شهر موصل یک تروریست داعش را کشت، تروریست‌ها در اقدامی انتقام‌جویانه 13 موتورسوار را ربودند.

یک منبع محلی در استان نینوا همچنین از اعدام 18 شهروند عراقی در مرکز موصل خبر داد.

داعش با توسل به روش‌های جنایتکارانه‌ای نظیر سوزاندن، غرق کردن و گردن زدن این افراد را اعدام کرده است.

داعش تعدادی از این قربانیان را به اتهام ارتباط با نیروهای دولتی عراق و نیروهای پیشمرگِ کُرد در منطقۀ الغابات و تعدادی دیگر را در خانۀ یک استاد دانشگاه در غرب شهر موصل اعدام کرده است.

گروه تکفیری داعش پس تسلط بر شهر موصل در خرداد ماه سال 1393 تاکنون هزارن نفر از اهالی شهر را به اتهام‌ همکاری با نیروهای امنیتی و دولت عراق و دیگر دلایل واهی اعدام کرده است.
برچسب ها: کرکوک
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان