تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

یک کارگردان: کسانی که می‌گویند سینمای مستقل نداریم، عذرخواهی کنند

نشست خبری فیلم سینمایی "هایلایت" با حضور عوامل و بازیگران شامگاه پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

رویداد۲۴-نشست خبری فیلم سینمایی "هایلایت" با حضور عوامل و بازیگران شامگاه پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

اصغر نعیمی کارگردان این فیلم سینمایی درباره صحنه‌هایی که در فیلم باعث خنده مخاطبان شده بود بیان کرد: جذابیت این موقعیت‌ها به خاطر غیر طبیعی و غیر معمول بودن آنهاست و به همین خاطر بامزه و خنده دار به نظر آمده است و این برای ما قابل پیش‌بینی بود. تخت بودن شخصیت‌ها عامدانه بود و گزارش خیلی سرد و صریح و بدون قضاوت از کاراکترها مد نظر ما بوده است.

 نعیمی درباره موضوع این فیلم نیز بیان کرد: موضوع این فیلم اصلی ترین چالش من در فیلمنامه بود که به نوعی دعوت به گفتگو و درک کردن شرایط متقابل دارد. درواقع فرهنگی در ما مستولی شده که در مقابل هر عملی به سرعت واکنش نشان دهیم در واقع پایان این فیلم آغازی است برای گفت‌وگو. اگر عمل خیانت را در این فیلم نشان داده‌ایم برای این است که افرادی که در این شرایط قرار می‌گیرند باید بدانند که اگر به آنها بدی شد نباید آن را با گناه و بدی جواب دهند.

رحیمی درباره سوالی که مستانه مهاجر درباره علت انتخاب نام این فیلم سینمایی توضیح داد: هایلایت اسم قشنگی بود و هم اینکه نشانه‌ای است از پررنگ کردن برخی از زوایای رابطه به خاطر همین تضمین مناسبی از همین نام است.

او در ادامه با اشاره به صحبت های شب گذشته بهرام توکلی درباره سینمای مستقل بیان کرد: من می خواهم از همین تریبون در پاسخ به آقای بهرام توکلی که گفتند در سینمای ایران، سینمای مستقل نداریم بگویند که شنیدن این حرف از زبان ایشان که همیشه همه هزینه‌ها برایشان بوده دردناک است. واقعاً کسانی که از شیر خشکی که در نوزادی خوردند تا امروز که فیلم‌های میلیاردی می‌سازند و از رانت استفاده کردند حق ندارند انکار کنند که جریان مستقل در سینمای ایران وجود دارد. باید عذرخواهی کنند. نسل بالنده‌ای که با نصف دستمزدهای ایشان فیلم‌های می‌سازند که بهتر است.

او ادامه داد: من برای فیلم هایلایت ادعایی ندارم ولی غمگین می‌شوم از کسانی که خودشان وابسته هستند و تلاش می کنند دیگران را هم متهم کنند به وابستگی و نقش استقلال را از بین ببرند. این فیلم هم از نظر مالی و هم فکری در استقلال ساخته شد. اگر نهادی به این فیلم یک تومان کمک کرده بیاید و ده تومان پس بگیرد. در نهایت با سرنیزه نمی‌توان فیلم را به خورد مردم داد‌.

در این نشست خبری اصغر نعیمی کارگردان، ساسان سالور، تهیه کننده، پژمان بازغی، آزاده زارعی، الهه حصاری، مینا وحید به عنوان بازیگران،حمیدرضا علی نژاد سرمایه گذار، حسین قورچیان صداگذار، فرحناز نادری طراح صحنه و لباس و مسعود عربی به‌‌ عنوان چهره پرداز حضور داشتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان