تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵

بیانیه دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی

رویداد24- دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی بیانیه ای را به شرح ذیر صادر کرد :

"بسم الله الرحمن الرحیم

پاک بودن را دست کم نگیرید که کار هنرمند آیینه گی کردن است. هنرمند آیینه دار محضر رفیق اعلاست؛ آینه دار حق و اسماء و صفات او، جمال و کمال او. (سید مرتضی آوینی)

باز برگ های تقویم ، بیستمین پگاه اولین ماه سال را یادآور می شود که طلوعی سرخ است ، معراجی آسمانی ،برای رویشی شگرف از آن چه باید هنر، عرفان، اشراق و فتح الفتوح انقلاب اسلامی شناخته شود. رمز” تحولی ناشناخته”یعنی سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی (قدس الله نفسه الزکیه) .۸۰۲۱۳_۱۲۲

معجزه ای قدسی از حضرت روح خدا ،که از روشنفکری به سمت روشنی و از هنر به زیبایی کوچ کرد و تذکره ی همیشگی اش برای سکونت در جوار قرب الوهی پروردگار ، به جوهر خونش و به تقدس ارجمند قلمش امضا گردید.

چه سبز است جای مرتضای عرفان و ادب که از روایت فتحش ، آسمان آسمان شهر برآمده و بر تکه تکه مانده ی بدن صد پاره اش پروانه ها گرد آمده اند تا درختی که بر مزار او رویش گرفته ،هر روز تناور تر و بالنده تر از قبل ،همگان از میوه های ارزشمند هنر متعهد بهره مند سازد.

میراث آوینی ،همین دلدادگی بازمانده از نسیم تعهد اوست . نسیمی که هنوز بعد از ۲۲ سال کوچه به کوچه شهرها و روستا های این دیار پر گهر را پیموده و از گرد آمدن آن هایی که به آوینی و راه او دل بسته اند ، سال هاست طوفان به پا می کند. طوفانی که نمی گذارد گرد فراموشی بر مظلومیت اصحاب خونین بال خمینی کبیر بنشیند و هیچ چیز از یاد برود که خون نفس زکیه هنر انقلاب اسلامی برای باقی ماندن نام و نشان دفاع یادها کافی است.

سیدمرتضی آوینی همواره در قامت یک هنرمند متعهد، انقلابی، رسالت شناس و مسئولیت‌پذیر با نگرانی از رواج فرهنگ و هنر غربی در جامعه ایران اسلامی، همواره در برابر جریان‌ها و طیف‌های منفعل و عاجز از درک هنر اصیل اسلامی، قد عَلَم می‌کرد و آنان را از گرفتار آمدن در دام‌های فریبنده هنر شیطانی غرب برحذر می‌داشت.

او به تأسی از امام خمینی که فرموند:«خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شهادت و شرف و عزتْ سرمایه زوال ناپذیر آنگونه هنری است که باید، به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی، همیشه مشام جانِ زیبا پسندِ طالبانِ جمال حق را معطر کند. تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- اسلام ائمه هدی- علیهم السلام- اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‏‌آور محرومیت‌ها باشد.

هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون‏ آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‏درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایی» باشد».

همواره از وابستگی به ارزشهای مدرنیته و فرهنگ منحط غربی بیزاری می‌جست.

اینک در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامیده شده ، با خون سید مرتضی آوینی و صدها هنرمند فرزانه در جبهه های عشق و شهادت و شرف و عزت پیمان می‌بندیم که همواره نگهبان و مروج فرهنگ اصیل اسلامی- انقلابی ملت ولایت‌مدار ایران باشیم.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت


منبع : خبرگزاری ایثارگران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان