تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵

حملات تروریستی در عراق 7 غیرنظامی را کشت

یک مقام مسوول در نیروهای کرد پیشمرگ در شهر کرکوک گفت : قربانیان قصد داشتند از مناطق واقع در « الزاب» و «القراج» به سمت «مخمور» واقع در جنوب موصل فرار کنند.که مورد حمله تروریست های داعش قرار گرفتند.

این در حالی است که «مخمور رشاد کلالی» مسوول اتحاد ملی کردستان از فرار 300 غیر نظامی از دست داعش به مناطق تحت سیطره نیروهای پیشمرگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امارات 24، وی گفت: این افراد که اغلب زن و کودک هستند از روستاهای «خنسیات» و «الخالدیه» واقع در غرب مخمور که تحت سیطره داعش است، به مناطق امن فرار کرده اند.

این منبع عراقی همچنین گفت: عناصر داعش همه املاک و دارایی این افراد را مصادره کردند.
بر اساس این گزارش بیش از 1400 عراقی طی روزهای اخیر از روستاهای واقع در شمال غرب مخمور به دلیل فرار از دست داعش مهاجرت کردند و مسوولان ذیربط نیز اقدام به کمک و اختصاص سرپناه برای آنها کردند.

از سوی دیگر منابع محلی در استان دیاله نیز گفتند: بمبی نزدیک جاده فرعی در منطقه حوض حمرین (75 کلیومتری شمال شرق بعقوبه) در مسیر عبور یک خودرو منفجر شد که در اثر آن یک غیر نظامی کشته و سه تن دیگر که همگی اعضای یک خانواده بودند، زخمی شدند.

در همین حال سومریه نیوز نیز به نقل از یک منبع پلیس گزارش داد که افراد مسلح ناشناسی عصر امروز یک تبعه سودانی را از منطقه «الکراده» در مرکز بغداد ربوده و به مکان ناشناسی منتقل کردند.
نیروهای امنیتی عراق نیز پس از رسیدن به منطقه حادثه، شروع به تعقیب و تفتیش این منطقه برای یافتن رباینده ها کردند.

این در حالی است که بغداد پایتخت عراق، هر از چند گاهی شاهد عملیات های تروریستی از جمله انفجار با خودروی بمب گذاری شده است که غیر نظامیان و نیروهای امنیتی مورد هدف این حملات هستند.

بر اساس این گزارش تروریست های داعش از خرداد ماه 93 با حمله ای غافلگیرانه به عراق حمله کردند و با اشغال برخی از شهرهای آن جنایت های وحشتناکی را در حق نظامیان و غیرنظامیان آن مرتکب شدند
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان