تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

آزادی 200 زندانی سیاسی در میانمار با عفو آنگ سانگ سوچی

مقام‌های میانمار اعلام کردند 200 زندانی سیاسی از زمان تعهد آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور برای آزادی زندانیان رفع اتهام و آزاد شده‌اند.
رویداد24- مقام‌های میانمار اعلام کردند 200 زندانی سیاسی از زمان تعهد آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور برای آزادی زندانیان رفع اتهام و آزاد شده‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، یکی از افسران پلیس میانمار که خواست نامش فاش نشود گفت: پلیس پرونده اتهامات 200 تن از زندانیان سیاسی را در سراسر کشور بسته است.

در میان افرادی که آزاد شده‌اند می‌توان به چند فعال دانشجویی اشاره کرد که به مدت بیش از یکسال به خاطر تظاهرات مارس 2015 در بازداشت بودند.

آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار و وزیر امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعداد بیشتری از زندانیان سیاسی در پی سال جدید در میانمار آزاد می‌شوند اما باید بررسی‌های دقیقی صورت گیرد.

یکی از افسران پلیس میانمار گفته است که پرونده‌های بیشتری باید در روزهای آتی مورد بررسی قرار گیرند و زمانی که دادگاه ها مجددا پس از مراسم سال نو بازگشایی شدند،‌ زندانیان سیاسی بیشتری آزاد می‌شوند.

انتظار می رود که دولت انگ سان سوچی به دنبال آزادی زندانیان سیاسی از طریق عفو با حکم ریاست جمهوری است.

آزادی این تعداد از زندانیان سیاسی در میانمار که روز جمعه صورت گرفت با استقبال گروه‌های حقوق بشری بین الملل قرار گرفت و بسیاری از آنها به دولت میانمار تاکید کردند تا اقدامات بیشتری را برای آزادی سایر زندانیان سیاسی انجام دهد.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به دنبال آزادی تمامی زندانیان سیاسی در میانمار هستیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان