تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵

وزارت خارجه آمریکا: با فروش تجهیزات پیشرفته دفاعی به ایران مخالفیم

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما همواره با فروش تجهیزات پیشرفته دفاعی به ایران مخالف بوده‌ایم.
رویداد24- وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما همواره با فروش تجهیزات پیشرفته دفاعی به ایران مخالف بوده‌ایم.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به انتشار برخی خبرها درخصوص آغاز روند تحویل سامانه دفاعی اس300 به ایران گفت: ما از گزارشات مربوط به پیشرفت‌های حاصله در روند تحویل این سامانه دفاعی موشکی به ایران مطلعیم. موضع ما در این زمینه مشخص است. ما مدت‌هاست که با فروش این قابلیت‌های دفاعی پیشرفته به ایران مخالفت کرده‌ایم.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، تونر در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای تبادل مجدد زندانی با ایران وجود دارد، گفت: تنها می‌توانم بگویم که ما باز هم از ایران می‌خواهیم که امکان دسترسی حافظ منافع ما یعنی سفارت سوئیس به شهروندان آمریکایی را ایجاد و آنها را آزاد کند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در کنار برجام، واشنگتن بر سر مسائل دیگر با تهران تماس دارد، بیان کرد: من اطلاعی از این قضیه ندارم. اما آخرین ارتباطی که در جریان آن قرار گرفتم، همان ماجرای آزادی 7 زندانی آمریکایی بوده است.

روز دوشنبه برخی رسانه‌ها اخباری را درخصوص آغاز روند تحویل سامانه دفاعی اس300 از روسیه به ایران منتشر کردند اما حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اخبار گفت: با توجه به انتشار غیردقیق اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره اس300 به اطلاع می‌رساند که آنچه در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه اعلام شد اجرای مرحله نخست توافقات ایران و روسیه است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان