تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵

چین سفرای کشورهای گروه هفت را احضار کرد

وزارت امور خارجه چین با احضار سفرای کشورهای گروه هفت مراتب اعتراض خود را درباره بیانیه اخیر وزرای امور خارجه این کشورها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مدعی است که مالک تقریبا کل دریای چین جنوبی است که ذخایر نفتی و گازی عظیمی دارد و در حال جزیره سازی بر روی صخره‌های آبی برای تقویت ادعایش است. برونئی، مالزی، مجمع الجزایر فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز در خصوص بخش‌هایی از دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارند.

چین همچنین مناقشه جداگانه‌ای با ژاپن در خصوص گروهی از جزایر خالی از سکنه در دریای چین شرقی دارد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین دریک کنفرانس خبری گفت: گمان می‌رود که نشست وزرای امور خارجه گروه هفت در شهر هیروشیما ژاپن هیچ ارتباطی با چین نداشته باشد. اما هنگامی که این بیانیه منتشر شد پکن متوجه شد که بخش‌های غلط و نادرستی در این بیانیه وجود دارد در نتیجه باید موضع شفاف خود را مطرح می‌کرد.

وی افزود: از این رو ما سفرای کشورهای گروه هفت را احضار و موضع چین در خصوص این مساله را مطرح کردیم.

وزارت امور خارجه چین پیش از این خشم و عصبانیت خود را نسبت به بیانیه گروه هفت مطرح کرده و گفت: گروه هفت نباید در مسائل مربوط به مناقشات قلمرویی جانبداری کند.

گروه هفت متشکل است از کشورهای آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان، انگلیس، ایتالیا و ژاپن. رهبران گروه هفت مجددا ماه آتی میلادی در ژاپن دیدار خواهند کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: چین ، سفیر ، احضار ، کنفرانس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان