تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
فلاحت پیشه در آستانه برگزاری دوباره نشست‌های همگرایی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ مطرح کرد

راه گم شده اصولگرایان چیست؟

من به آقای لاریجانی هشدار می دهم تا از چنین افرادی که هم سعی بر حضور در جریان اصولگرایی و جریان رقیب دارند برحذر باشد. آقای لاریجانی باید مراقب باشد چون از ناحیه چنین افرادی تهدید می شود؛ افرادی که هرچقدر آقای لاریجانی از ایشان دوری کند باز خودشان را از ایشان جدا نمی کنند. زیرا در نظر دارند تا همان گونه که از اصولگرایی بهره بردند و می برند از اصلاح طلبان نیز استفاده کنند.

رویداد۲۴- نماینده اصولگرای ادوار مجلس با انتقاد از رفتار دوگانه برخی اصولگرایان در جریان جلسات همگرایی اصولگرایان، گفت: من به آقای لاریجانی هشدار می‌دهم تا از چنین افرادی که هم سعی بر حضور در جریان اصولگرایی و جریان رقیب دارند برحذر باشد. آقای لاریجانی باید مراقب باشد چون از ناحیه چنین افرادی تهدید می‌شود؛ افرادی که هرچقدر آقای لاریجانی از ایشان دوری کند باز خودشان را از ایشان جدا نمی‌کنند. زیرا در نظر دارند تا‌‌ همان گونه که از اصولگرایی بهره بردند و می‌برند از اصلاح طلبان نیز استفاده کنند. 

به گزارش رویداد۲۴ سیدرضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای همگرایی اصولگرایان هفته گذشته از آغاز جلسات شورای همگرایی بعد از مرحله دوم انتخابات مجلس در تهران خبر داد. جلساتی که قرار بود در انتخابات هفتم اسفند منجر به وحدت و همگرایی اصولگرایان شود و زمینه پیروزی این طیف سیاسی را در انتخابات فراهم کند.

اما این جلسات که سید رضا تقوی متولی برگزاری آن بود نه منجر به وحدت و همگرایی میان اصولگرایان شد و نه حتی زمینه پیروزی آنها را فراهم کرد.  
 
اما معلوم نیست که اصولگرایان چرا راه رفته را که سرانچامش موفقیت نبود را چرا می خواهند دنبال کنند آن هم با هدایت سید رضا تقوی که بر خلاف اسلافش که این مسوولیت را برعهده داشتند (مرحوم آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی) فاقد مقبولیت لازم میان چهره ها و گروه های سیاسی اصولگرا است و همین امر تحقق خواسته همگرایی میان اصولگرایان با تقوی را کمی دور از ذهن کرده است.

در همین حال حشمت الله فلاحت پیشه، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ روند جلسات همگرایی اصولگرایان و دلایل شکست آنان در انتخابات هفتم اسفند را چنین تحلیل و آسیب‌شناسی کرد که «کسانی که قصد همگرایی اصولگرایی دارند و دنبال نیت‌های خیر هستند، افرادی هستند که انصافا اقدامات عملی زیادی را انجام داده‌اند فلذا بجاست که قدردان زحمات ایشان به ویژه متولیان جلسات همگرایی باشیم. اما واقعیت این است که متاسفانه برخی از چهره‌های قدیمی‌تر جریان اصولگرایی در این روند جلسات همگرایی مطرح بودند که تفکر و دیدگاه متفاوتی داشتند. برای این افراد چیزی که الان برایشان حتی از همگرایی اصولگرایان مهم‌تر جلوه می‌کند، مناصب سیاسی خود است. 

این نماینده اصولگرای ادوار مجلس ادامه داد: یعنی برخی از آقایان وحدت را نه برای همگرایی و انسجام که برای کسب مناصب سیاسی می‌خواهند. در نتیجه چنین دیدگاهی باعث شده است تا برخی اصولگرایان و همچنین نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان اصولگرا در مجلس نوعی تردید نسبت به سرنوشت این جلسات و وحدت اصولگرایی پیدا کنند. 

او در ادامه با بیان اینکه «من به آقای لاریجانی هشدار می‌دهم تا از چنین افرادی که هم سعی بر حضور در جریان اصولگرایی و جریان رقیب دارند برحذر باشد»، گفت: برخی افراد و نزدیکان آقای لاریجانی کسانی هستند که فرا‌تر از وحدت، دنبال مناصب سیاسی و تشکیل حزب در مجلس بوده اند. این افراد هم خودشان را اصولگرا می‌دانند و نیز خودشان را به اصلاح طلبان نزدیک می‌کنند تا منافع گروهی خودشان را در مجلس حفظ کنند. 

به گفته فلاحت پیشه، آقای لاریجانی باید مراقب باشد چون از ناحیه چنین افرادی تهدید می‌شود؛ افرادی که هرچقدر آقای لاریجانی از ایشان دوری کند باز خودشان را از ایشان جدا نمی‌کنند. زیرا در نظر دارند تا‌‌ همان گونه که از اصولگرایی بهره بردند و می‌برند از اصلاح طلبان نیز استفاده کنند. 

این نماینده اصولگرای ادوار مجلس با بیان اینکه نباید عملکرد نامزدهای انتخاباتی را پیش و پس از انتخابات فراموش کرد، افزود: برخی آقایان رفتار‌هایشان پیش و پس از انتخابات متفاوت است و به نفع افراد خاص تغییر می‌کند و زمانی که به توفیقی در این ماجرا دست پیدا می‌کنند، انتظار دارند که افرادی که در مجلس رای آورده‌اند در تکاپوی رساندن ایشان به پست و مقام باشند. 

او افزود: این افراد چنین رفتاری دارند که زمانی به اصولگرایان می‌رسند به اسم همگرایی و اصولگرایی از اعتبار، منابع مالی و قدرت آن استفاده می‌کنند و زمانی که به اصلاح طلبان می‌رسند به اسم تعامل با هدف پیشبرد اهداف ملی خودشان را نزدیک به آنان تعبیر می‌کنند. 

فلاحت پیشه با بیان اینکه رفتارهای دوگانه برخی از آقایان در جریان جلسات همگرایی اصولگرایان باعث دلسردی افراد می‌شود، اعلام کرد: افرادی که بر اساس تبانی و لابی گری‌های جناحی و باندی لیست انتخابات اصولگرایان را تنظیم کردند باید پاسخگو باشند که چطور خیلی از نامزدهای انتخاباتی کنار گذاشته شدند و به جای آن یک سری از افراد با هزینه‌های متحمل شده بر جریان اصولگرایی وارد انتخابات شده و آن نتایج رقم خورد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان